در حالی که هواداران منتظر اخبار جدیدی از پروژههای بزرگ هیدئو کوجیما هستند، وضعیت دو بازی OD و Physint تحت تاثیر مشکلاتی قرار گرفته است که به اعتصابات گسترده بازیگران و صداپیشگان مربوط میشود. کوجیما، در پستی که در شبکه اجتماعی X منتشر کرد، توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت سه پروژه مهم خود شامل Death Stranding 2، OD و Physint ارائه داد و از تأخیر در تکمیل این دو بازی خبر داد.
کوجیما در خصوص وضعیت Death Stranding 2 اعلام کرد که تیم توسعه بازی با سرعت بیشتری پس از انجام مراحل ضبط موسیقی و صداگذاری، به پیشرفت در تابستان دست یافته است. این پروژه در حال حرکت است، اما او اشاره کرد که دو پروژه دیگر با مشکلاتی جدی روبرو شدهاند. به طور خاص، توسعه بازی OD با توقفی عمده در نیمه دوم سال مواجه شده است. این توقف به دلیل اعتصابات و اعتراضات گسترده در صنعت بازیهای ویدیویی بود که بر روند فیلمبرداری و اسکن محیط و بازیگران تأثیر گذاشت. به گفته کوجیما، این مشکلات در توسعه بازی Physint نیز مشاهده شده است؛ جایی که فرآیند انتخاب بازیگران به دلیل اعتصابات به طور موقت متوقف شده و این باعث شده که پیشرفت بازی به طور قابل توجهی کند شود.
این اعتصابات به دلیل درخواستهای صداپیشگان و بازیگران تحت نظر اتحادیه SAG-AFTRA رخ داده است که در پی مذاکرات طولانیمدت بر سر حقوق و محافظت از بازیگران در مقابل استفاده نادرست از هوش مصنوعی، به مرحله اعتراضات رسید. این اعتراضات به طور گستردهای بر صنایع مختلف از جمله صنعت بازیهای ویدیویی تأثیر گذاشته و بسیاری از پروژهها را با تأخیر روبرو کرده است.
کوجیما در پایان خاطرنشان کرد که در صورتی که اعتصابات به پایان برسند و یک توافق به دست آید، تیمهای توسعه بازی OD و Physint قصد دارند در سال آینده تولید این دو عنوان را از سر بگیرند. با این حال، هنوز مشخص نیست که چه زمانی این پروژهها به مرحله نهایی تولید و انتشار خواهند رسید، اما هواداران امیدوارند که این مشکلات هرچه سریعتر حل شده و شاهد عرضه این بازیها در آیندهای نزدیک باشند.
این وضعیت نشان میدهد که اعتصابات و مشکلات حقوقی میتواند تأثیر زیادی بر روند توسعه بازیهای ویدیویی بگذارد و گاهی این مشکلات باعث تأخیرهای قابل توجه در پروژهها میشود. در حالی که Death Stranding 2 به نظر به مسیر خود ادامه میدهد، دیگر پروژههای کوجیما همچنان منتظر حل این مسائل هستند.