کیچیرو تویاما، طراح معروف بازی، در یک گفتوگو با Denfaminicogamer، جزئیات جدیدی از ایده اولیه بازی Slitterhead و ارتباط آن با بازی Siren ارائه داد. او توضیح داد که زمانی که در شرکت سرگرمی سونی (SIE) مشغول به کار بود، ایده ساخت دنبالهای از بازی Siren را برای کنسول پلیاستیشن ۲ بررسی میکرد. این پروژه به دنبال تلاشهای سونی برای ایجاد یک بازی AAA با بودجه بالا شکل گرفت و در نهایت منجر به تولد Slitterhead شد.
تویاما در توضیح این ایده گفت: «تمام این ماجرا از این فکر شروع شد که اگر بازی Siren 3 را بسازم، چه اتفاقی میافتد؟» او اشاره کرد که در دوران فعالیتش در SIE، با افزایش محبوبیت دوباره Siren مواجه شد و این امر او را ترغیب کرد تا به احیای این سری فکر کند. اما به گفته او، با وجود خواسته سونی برای ساخت یک بازی AAA، هیچگاه نتواستهاند سبک خاص بازیهای ترسناک را که در نظر داشتند، در یک پروژه AAA پیادهسازی کنند.
تویاما همچنین بیان کرد که از نظر او، ژانر وحشت و بازیهای AAA به راحتی با یکدیگر سازگار نیستند و این چالشهای خاص خود را دارد. این موضوع به خوبی نشان میدهد که چطور ایدههایی که از پروژههای اولیه شکل میگیرند، میتوانند در طول زمان تبدیل به آثار جدید و مستقل شوند.
در نهایت، Slitterhead که اکنون به عنوان یک پروژه مستقل و پرمخاطب معرفی شده، به نوعی ادامهدار از افکار اولیه تویاما در رابطه با Siren است، با این تفاوت که در آن، سبک خاص ترس و وحشت جایگاه ویژهای دارد.