بازی Metaphor ReFantazio که توانسته تحسین منتقدان و بازیکنان را به دست آورد، همچنان منتظر تایید رسمی برای تبدیل شدن به یک فرنچایز است. با این حال، کاتسورا هاشینو، کارگردان خلاق این بازی، علاقه زیادی به ادامه دادن این داستان دارد و امید دارد که این عنوان به یک مجموعه بزرگ تبدیل شود.
در آخرین مصاحبهای که در مجله Famitsu منتشر شده است، هاشینو صریحاً اشاره کرده که اگرچه برنامهای در کوتاهمدت برای ساخت نسخه دوم وجود ندارد، اما ایدههای جذابی برای ادامه این سری در ذهن او نقش بسته است. وی از پتانسیل بالای این بازی برای روایت داستانهای تازه و خلاقانه سخن گفت.
یکی از نکات جالب توجه در این مصاحبه، اشاره هاشینو به بازههای زمانی تاریخی برای ادامه داستان بود. او دوران سنگوکو ژاپن، که میان سالهای ۱۴۶۷ تا ۱۵۶۸ میلادی به وقوع پیوسته است، را به عنوان یکی از گزینههای اصلی مطرح کرد. این دوره تاریخی به خاطر تنشهای سیاسی و نبردهای مکرر میان خاندانهای مختلف، زمینهای غنی برای داستانپردازی ارائه میدهد و میتواند جذابیت تازهای به جهان Metaphor ReFantazio اضافه کند.
هرچند که هنوز فاصله زیادی با انتشار دنباله این بازی داریم، اما علاقه هاشینو و تیم توسعهدهنده به گسترش این دنیا نشان میدهد که این پروژه صرفاً به یک بازی محدود نخواهد ماند. بازیکنان میتوانند انتظار داشته باشند که در آیندهای نهچندان نزدیک، دنبالهای با عمق داستانی بیشتر و نوآوریهای جذابتر منتشر شود.
برای طرفداران این بازی، تبدیل شدن Metaphor ReFantazio به یک فرنچایز، نویدبخش ماجراجوییهای بیشتری در جهانی فانتزی و خلاقانه خواهد بود. با اینکه هنوز اطلاعات دقیقی درباره نسخه دوم وجود ندارد، اما این اشتیاق نشان میدهد که تیم توسعه به دنبال ساخت تجربهای به یادماندنیتر برای بازیکنان است.
در نهایت، اگر ایدههای هاشینو به مرحله اجرا برسد، میتوان انتظار داشت که Metaphor ReFantazio جایگاه خود را در میان بهترین فرنچایزهای نقشآفرینی تثبیت کند و همچنان الهامبخش دیگر بازیسازان باشد.