بازی Ion در سال ۲۰۱۵ توسط خالق بازی DayZ یعنی Dean Hall معرفی شد اما براساس گزارشات پروژه ساخت این بازی لغو شده است.
براساس گزارش سایت Eurogamer، هیچ یک از استودیوهای شرکت Hall در حال حاضر برروی ساخت بازی Ion کار نمیکنند. Hall در بیانیهای اعلام کرد:
ما بصورت فعال برروی بازی Ion کار نمیکنیم؛ نه ما و نه RocketWerkz.
همچنین Improbable نیز اعلام کرد:
میتوانیم بصورت قطعی اعلام کنیم که Improbable در حال حاضر برروی Ion کار نمیکند.
Ion یک تصور اولیه از یکی از پروژههای مشترک میان Improbable و RocketWerkz بود که پس از آن تغییرات بسیاری را متحمل شد؛ Dean Hall از لندن به نیوزیلند بازگشت، RocketWerkz کارهای خود را برروی چند بازی دیگر شروع کرد و ما نیز اقدام به توسعه خود جهت کار برروی پلتفرمهای بیشتری نمودیم.
در حال حاضر ما هیچ برنامهای برای ساخت یا عرضه یک بازی بصورت مستقل توسط خودمان را نداریم.
Ion در همایش شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۵ رونمایی شد؛ طراح این بازی در آن زمان اعلام کرد Ion یک بازی نیست و بیشتر شبیه به دنیایی است که از طریق فیزیک، بیولوژی و شیمی تعریف میشود.
از سال ۲۰۱۵ تاکنون صحبتهای کمی در مورد این عنوان علمی تخیلی شده است و میدانیم که قرار بود این عنوان در ابتدا برای پلتفرمهای ایکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه شود اما اکنون میدانیم که این بازی دیگر برای هیچ پلتفرمی منتشر نمیشود.
در جای دیگر از مصاحبه سایت Eurogamer، با تایید Hall مواجه هستیم که اعلام نموده است از زمان انتقال از لندن به نیوزیلند در ماههای اوت و اکتبر سال گذشته، پروژه ساخت Ion با توقف همراه بوده است و او همچنین در مورد دلایل دیگر توقف پروژه ساخت این بازی گفت:
ساخت عنوانی چون Ion تنها توسط شرکتی مانند Improbable امکانپذیر بود و علت این موضوع تکنولوژی است که آنها در اختیار دارند و این بازی نیست که توسط ما به تنهایی ساخته شود.
Hall در سال ۲۰۱۴ برای پیوستن به RocketWerkz از ناشر بازی DayZ یعنی Bohemia Interactive جدا شد؛ او ادامه داد:
بازیها با مکث، لغو و تغییرات دیگری در صنعت بازیسازی مواجه خواهند بود.
سپس او به سراغ این موضوع رفت که RocketWerkz علاقه دارد کنترل بیشتری برروی پروژههای آینده خود داشته باشد؛ او گفت:
ایده کلی در RocketWerkz این است که تلاش بیشتری برای ایجاد تفاوتهایی انجام شود و این کاری است که امروزه در RocketWerkz تجربه آن را داشتهایم و مثل این است که بگوییم «قرار است چطور یک بازی را بسازیم؟» آیا علاقه به تمرکز برروی همکاری داریم یا علاقه داریم تا سایر افراد را با تکنولوژیهایشان رصد کنیم؟ و در نهایت ما تصمیم گرفتیم که تمرکز بیشتری برروی پروژههایی داشته باشیم که بطور کامل توسط خودمان ساخته میشوند.
براساس گزارشات، RocketWerkz در حال کار برروی چند پروژه مختلف است که شامل یک بازی چند نفره و یک عنوان که امکان دارد در اواخر ماه جاری میلادی معرفی گردد میشود.