شینجی میکامی نامی است که هر گیمر و بازیکنی باید با آن آشنا باشد، و همین کافی است تا با مقالهای دیگر سراغ این بازیساز ماهر و مشهور بریم.
شینجی میکامی یکی از شخصیتهای برجسته صنعت بازیسازی است که همیشه با ساخت بازیهای فوقالعادهای همچون سری محبوب Resident Evil و به خصوص نسخه چهارم آن باعث پیشرفت این صنعت شده. در زیر میخواهیم به هیجانانگیزترین لحظات در بازیهای استاد شینجی میکامی بپردازیم.
مواجهه با اولین زامبی در بازی Resident Evil
الان در زمانی بهسر میبریم که در هر بازی و فیلمی اثری از زامبیهای متفاوت دیده میشوند و بهجای اینکه ترسناک باشند، بیشتر مزحک و اعصاب خورد کن هستند. اما در سال ۱۹۹۶ وقتی برای اولین بار زامبی داخل بازی Resident Evil را دیدیم، با واژه ترسناک آشنایی پیدا کردیم. این زمانی بود که شینجی میکامی ما را به زامبیهای ترسناک خود معرفی کرد.
فرار کردن از مواد مذاب در بازی Aladdin
کی فکرش را میکرد که شما در بازی Aladdin وحشتزده میشوید. اما دقیقا این اتفاق در لحظه فرار کردن از دست مواد مذاب بر روی قالیچه پرنده رخ داد و آن تونل به یکی از تونلهای وحشتناک در دنیای بازیها تبدیل شد.
پریدن سگها از پنجره به داخل در بازی Resident Evil
تصور کنید، دارید در یک راهروی کم نور راه میروید، هیچ دشمنی جلوی رویتان نیست، چند قدم به سمت جلو بر میدارید و ناگهان سگی از پنجره میپرد وسط راهرو و در آن لحظه اگر شما از بازی خارج نشدید، شخص بسیار شجاعی هستید.
اولین رویارویی با دشمن اره برقی دار در بازی Resident Evil 4
بازی Resident Evil 4 یکی از تاثیرگزارترین عناوین تاریخ و بدون شک شاهکاری تمام عیار است. یکی از دلایل انقلابی بودن این بازی ترکیب کردن دو ژانر ترس بقا و تیراندازی سوم شخص بود. همه اینها در چند دقیقه اولیه بازی مشخص بود، زمانی که وارد روستای عجیب و غریب این بازی شدید و ناگهان از زمین و زمان دشمن به سمتتان حملهور شد و بعد صدای یک اره برقی را میشنوید و برای اولین بار مردی را میبینید که ماسکی بر سر دارد و با یک اره برقی به سمت شما میدود. اولین بار که داشتم این اثر را تجربه میکردم با دیدن این دشمن فقط فرار کردم.
تیرکس پنجره را در Dino Crisis میشکند
صحنه شکسته شدن شدن پنجره توسط سگ در بازی Resident Evil را یادتان میآید؟ حالا بهجای سگ یک تیرکس بگذارید و میزان وحشتناک بودن این صحنه چندین و چند برابر میشود. بهترین بازی Jurassic Park حتی اسمش Jurassic Park نبود. Dino Crisis یک اثر بسیار جذاب و دوستداشتنی بود و از فرمول بازی Resident Evil استفاده کرد ولی بهجای زامبی از دایناسورها به عنوان دشمن استفاده کرد.
اتفاق زیر در Resident Evil 4
من به چه صورت این صحنه را توضیح دهم؟ بعد از تقریبا دو ساعت بازی احساس میکنید که با دشمنها عادی این اثر آشنا شدهاید و بعد که شب میشود یکی از دشمنها عادی جلویتان قرار میگیرد و ناگهان سرش خود به خود منفجر میشود و از سوراخ گردنش شاخکهایی که سرشان تیز است بیرون میآید. بهتر است سریع شاتگان بهدست شوید برای کشتن این دشمن.
زامبیهای Crimson Head در بازی Resident Evil: REmake
بازی Resident Evil: REmake علاوه بر پیشرفت گرافیکی، دشمن جدیدی به بازی اضافه کرده بود، زامبیهای عادی بازی پس از مرگ به عنوان Crimson Head باز میگشتند اگر جنازه آنها با آتیش نمیسوزاندید. این موجودات سخت جان و ترسناک بلای جان بازیکن میشدند.
این زن عنکبوتمانند در بازی Evil Within
بازی Evil Within قرار بود بازگشت استاد میکامی به ژانر ترس بقا باشد و بازی قابل احترامی بود. این بازی پر از دشمنان ترسناک و جان سخت بود و این خانم مو بلند که همانند یک عنکبوت راه میرود از همه وحشتناکتر بود و تنها راه آسیب زدن به او استفاده از آتش بود البته پس از دیدن این دشمن و شنیدن صدای او، تنها چیزی که به فکر شما میرسد، فرار خواهد بود.
یک پرش از پنجرهی دیگر این بار در Resident Evil 2
نمیدانم چرا استاد میکامی انقدر علاقه به پنجرههای شکسته و دشمنان پرنده دارد، بازی Resident Evil 2 یک دشمن بسیار عجیب و غریب و ترسناک به نام Licker دارد، این موجودات ترکیبی بین انسان، سگ و عنکبوت بودند و علاقه زیادی به چسبیدن به سقف داشتند. وقتی که با کلر در اتاق بازجویی به دنبال آیتمهای مختلف میگردید، ناگهان شیشه این اتاق میکند و کنترلر شما به سمت هوا پرت میشود.
مبارزه با Azel در بازی God Hand
Azel یکی از دارندگان دست خدای افسانهای است و همه از دست خدای ایزل به عنوان دست شیطان یاد میکنند. او به عنوان انسان بسیار مرموز و با اعتماد به نفس به نیروهای شیطانی پیوست تا قدرتهای بیشتری به دست آورد تا ماجراجویی خودش را ادامه دهد. قدرتهای ایزل به شخصیت اصلی بازی شباهت بسیاری دارد و بسیاری از حرکات آنها شبیه به هم است که همین موضوع مبارزه با او را بسیار سخت میکند. بازی God Hand واقعا اثر خوشساخت و زیبایی بود و مبارزه با Azel جز یکی از بهترین باسفایتهای تاریخ است و لحظه به لحظه این مبارزه قلب شما را به تپش در میآورد.
خالی کردن وان حمام در بازی Resident Evil
خالی کردن وان حمام در یک عمارت پر از دشمنان ترسناک هرگز ایده خوبی نیست، اما وقتی این کار را در بازی Resident Evil انجام دهید، با هیولای ترسناکی در ته آن مواجه میشوید.
مبارزه با اسکلتهای آبی و قرمز در بازی Goof Troop
کی فکرش را میکرد که در بازی Goof Troop که در مورد شخصیت کارتونی گوفی است، چنین باس فایت دشواری وجود داشته باشد. اما خب دشواری این مبارزه باعث شد که برای همیشه در خاطره بازیکنان باقی بماند.
مبارزه با Fleming در بازی Shadows of the Damned
بازی Shadows of the Damned پر از دشمنان عجیب و غریب و ترسناک بود، اما Fleming با ظاهر ترسناک و قدرتمندش بیشتر از دیگران به چشم میآید.
گشتن به دنبال کلید دکتر والریو در بازی Evil Within
خب اول از همه که وارد اتاق میشوید و با یک قاتل دیوانه و زشت روبه رو خواهید شد. پس از کشتن او، باید دستتان را داخل جنازه یکی از قربانیهای این قاتل فرو کنید تا کلید دکتر والریو را بیابید. دیدن رفتن دست شما در داخل بدن یک جنازه و مخصوصا شنیدن صدای این عمل، هیچوقت از یادتان نمیرود.
مبارزه همراه با لویز در کابین Resident Evil 4
اولین بار نبود که در بازی Resident Evil 4 در اتاقی با تعداد زیادی دشمن درگیر میشدید، اما اولین بار بود که یک نفر شانه به شانه شما مبارزه میکرد و برایتان گلوله میانداخت.
تعداد صحنههای ترسناک و هیجان انگیز و بیادماندنی در بازیهای استاد شینجی میکامی بسیار زیاد هستند نمیشود در یک لیست همه آنها را نام برد، اما شما میتوانید از خاطرههای خود در این بازیها در بخش نظرات بنویسید.
5 دیدگاه
if satan was the father
مقاله تون ترجمه ای بود؟
اگه ترجمه ای نبود، باید بگم مطلب جالبی بود مرسی.
اشکان دولتی
سلام
مقاله ترجمه بود و اشتباها لینک منبع اخر متن قرار داده نشده بود
مقالههای این شکلی تو سایتهای فارسی معمولا ترجمه هستن
ولی بازم تشکر که وقت گذاشتین و مطالعه کردید
MARADONA
مرسی اشکان عزیز.لذت بردم.به نظرم اینگونه مقالات باید ترجمه شه.حالا درست هست که خیلی ها زبانشون خوبه ولی همون ها هم شاید نرن سراغ متن انگلیسی!مثل خود من که بعضی وقت ها حس اینکه برم سراغ متن انگلیسی را ندارم
اشکان دولتی
مرسی که خوندی مقاله رو
MARADONA
واقعا درود بر این مرد افسانه ای!هیچ بازیسازی را به اندازه این قبول ندارم
امسال هم که از ip جدیدش رونمایی میشه