هیدکی کامیا بازیساز معروف ژاپنی که کارگردانی بازی Bayonetta 3 را برعده دارد در توییتر درباره این سری و دلیل انحصاری بودنش برای نینتندو سوئیچ صحبت کرد.
کامیا در توییتر نوشته بود:
قصد دارم با شما طرفداران درباره موضوعی صحبت کنم و آن موضوع بازی Bayonetta 3 است. ما توسعه دهندهای هستیم که به قرارداد بستن با ناشران و شرکتهای دیگر نیاز داریم تا اینگونه هزینه لازم برای ساخت بازیهای خودمان را فراهم کنیم. برای بازی Bayonetta 1 با سگا وارد همکاری شدیم و آنها هزینههای لازم را پرداخت کردند. ما یک طرح کلی پیشنهاد دادیم و سگا آن را قبول کرد، سپس وارد مرحله ساخت بازی شدیم و به این صورت تمامی حقوق مربوط به بازی در اختیار سگا قرار گرفت.
در آن زمان استودیو ما تازه تاسیس شده بود و به همین دلیل شرایط و امکانات کافی برای توسعه بازی برای چند پلتفرم را نداشتیم. پس تصمیم گرفته شد که این بازی به صورت انحصاری برای ایکسباکس ۳۶۰ عرضه شود. هرچند که بعدا سگا این عنوان را برای پلیاستیشن ۳ نیز پورت کند و سال پیش نیز شاهد عرضه آن در استیم بودیم ولی همچنان شرکت سگا تمامی حقوق مربوط به این سه عنوان را در اختیار دارد.
اوایل که ساخت بازی Bayonetta 2 را شروع کردیم قرار بود برای چند پلتفرم مختلف عرضه شود و سگا از ما پشتیبانی میکرد ولی به دلیل مشکلات وقت این شرکت، توسعه بازی متوقف شد. بعد از این بود که نینتندو وارد ماجرا شد و هزینه را پرداخت کرد و به این صورت ما توانستیم ساخت بازی را به اتمام برسانیم. به همین دلیل حالا دیگر حقوق سری به طور مشترک در اختیار سگا و نینتندو قرار دارد و این دو شرکت با تصمیم هم تنها بر روی عرضه بازی برای Wii U توافق کردند.
نینتندو همچنین با کمال میل هزینه پورت بازی Bayonetta 1 برای Wii U را نیز پرداخت کرد و حتی اجازه داد از صداپیشگان ژاپنی که بر روی نسخه Wii U کار کرده بودند، برای پیسی نیز استفاده کنیم. من واقعا از نینتندو برای کمک کردن به ما و سگا برای اجازه دادن به نینتندو متشکر هستیم.
در مورد بازی Bayonetta 3 از همان ابتدا تصمیم گرفته شد که نینتندو هزینهها را برعهده بگیرد و بدون کمک آنها حتی توان آغاز ساخت بازی را نیز نداشتیم. حقوق این عنوان نیز در اختیار سگا و نینتندو هست و با تصمیم آنها این بازی تنها برای نینتندو سوئیچ عرضه میشود.
بازی ساختن به یک تجارت تبدیل شده است. هر شرکتی شرایط و استراتژیهای خاص خودش را دارد و این باعث میشود بعضی اوقات یک بازی ساخته و بعضی اوقات یک بازی کنسل شود. با این وجود باور دارم که تمامی افرادی که در ساخت این عنوان نقش دارند، تلاش خود را خواهند کرد تا بهترین تجربه ممکن را برای بازیکنان رقم بزنند. حداقل برای من این موضوع در هنگام ساخت یک بازی اهمیت خیلی زیادی دارد.
من نمیتوانم خوشحالی خودم از فرصت به دست آمده برای ساخت بازی Bayonetta 3 توصیف کنم و ما تمام تلاش خود برای ساخت عنوانی عالی را خواهیم کرد. این تمامی کاری است که میتوانیم انجام دهیم و مهمترین ماموریت ما محسوب میشود.
آمادهسازی برای ساخت بازی Bayonetta 3 زمانبر بود ولی حالا که ساخت بازی شروع شده است، بهترنی تجربه ممکن برای شما بازیکنان خواهد بود.
خبر خوب دیگر برای طرفداران این مجموعه عرضه نسخه اول و دوم این سری به نینتندو سوئیچ است. این دو عنوان از ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن) برای خرید در دسترس خواهند بود. باندل این دو بازی تنها به صورت دیجیتالی موجود است ولی نسخه دوم را میتوانید، به تنهایی و به صورت فیزیکی خریداری کنید. ساخته شدن بازی Bayonetta 3 میتواند خبر بسیار خوبی برای طرفداران و استودیو پلاتینیوم گیمز باشد و موفقیت این عنوان پس از عرضه که هنوز تاریخش مشخص نشده است، میتواند بسیار از مشکلات این استودیو خلاق را از بین ببرد.
2 دیدگاه
رویا
هیچی دیگه ما بازیش نمیکنم کل حرفش این بود
linda
اره حیف من هنوز نسخه ی ۲ رو بازی نکردم