بر اساس صحبتهای اخیر «هاجیمه تاباتا» (Hajime Tabata)، صنعت بازیهای ویدیویی در حال انجام حرکاتی در جهت پشتیبانی از سرویسهای استریم و تکنولوژی ابری مانند صنعت سینما، تلویزیون و موسیقی است.
با گذشت نسلهای پی در پی در صنعت بازیهای ویدیویی، ما شاهد تغییرات و پیشرفتهای خیره کنندهای بودیم که هم در تجربه شخصی ما نقش عمیقی داشت و هم در پیشرفت تکنولوژی و صنعت گیم به صورت کلی. با خلق پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان، به نظر میرسد که این صنعت تمرکز اصلی خود را بر روی تجربه آنلاین بازیها و سرویسهای آنلاین گذاشته است تا بازیکنان (در واقع مشتریان) خود را به مدت طولانیتری درون بازی نگه دارد تا درآمدزایی مکرر خود را تضمین کند. کارگردان بازی موفق Final Fantasy XV هاجیمه تاباتا، افکار خود را در رابطه با این موضوع در مصاحبهای با OXM به اشتراک گذاشت و به نظر وی، نسل بعدی کنسولهای بازی قرار است که به سوی استفاده وسیعی از تکنولوژی ابری پیش بروند.
بر اساس گفتههای تاباتا، صنعت بازیهای ویدیویی علاوهبر تکنولوژی ابری بیشتر به سوی سرویسهای استریم مانند صنعت فیلم و موسیقی پیش خواهد رفت. بر این اساس، مردم باید به سروریسهای استریم بازیها حق اشتراکی بپردازند تا بتوانند به بازیهای مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. البته که این موضوعات قرار نیست در همه جا و برای همه کس امکان پذیر باشد، زیرا نیازمند ارتباطات اینترنتی قوی ای بوده که مشکل اصلی بسیاری از بازیکنان است. با این حال نمیشود منکر این موضوع شد که روزی و قطعاً به زودی شاهد رخ دادن همچنین شرایطی برای بازیهایمان خواهیم بود. حتی در حال حاضر نیز بسیاری از ناشران و توسعه دهندگان بازیها در حال تمرکز بر روی بخش آنلاین بازیهایشان هستند تا اینکه تنها به پایه بازی بپردازند.
تنها کاری که میشود کرد، این است که صبر کنیم و ببینیم که نسل بعدی قرار است با توجه به این موضوعات، حول محور چه برنامههایی بچرخد و اینکه آیا تمامی این شرایط به نفع این صنعت بوده و یا تنها نشان دهنده طمع سازنگان است. نظر شما درباره اظهار نظرهای تاباتا و پیشبینیهای وی چیست؟
3 دیدگاه
Alireza22
بعضی وقتا فکر میکنم میگم دیگه میخوان بازیا چجوری بشن تواین ده سال چقدر تغیر کردن دیگه چی مونده تغیر نکرده باشه
oldboy
جوابتو تو متن بالا نوشته
Diba
همیشه برای بهتر شدن جا هست