سیستم دیالوگ بازی Mass Effect: Andromeda بصورت طبیعی اجازه خواهد داد تا به سوالات پاسخ داده شود و نسبت به سیستمهای Paragon و Renegade تفاوت آشکاری خواهد داشت.
سیستمهای دیالوگ Paragon و Renegade از معدود سیستمهایی هستند که به بازی Mass Effect: Andromeda بازنخواهند گشت و بجای آنها در این بازی از سیستم دیالوگی بر پایه موافق یا مخالف استفاده شده است.
دلایلی وجود دارد که چرا شرکت بایوور (BioWare) تصمیم به تغییر سیستم دیالوگ خود گرفته است که یکی از این دلایل این بوده که این سیستمها قسمتی از شخصیت فرمانده شپرد (Shepard) بوده است و اکنون او رفته و بایوور فکر میکند یک تغییر نیاز بوده است. مک والترز (Mac Walters) در صحبت با مجله رسمی ایکس باکس گفت:
چیزی که در حال حاضر بیشتر به آن نیاز داریم، موافقت یا مخالفت است. دلیل اینکه من از این سیستم خوشم میآید این است که در سه گانه این موضوع اینگونه بود که «من میخواهم به عنوان یک Paragon بازی کنم.» و بعد شما میدانید که در هر گفتگویی باید چکار کنید. شما دیگر نیاز نیست در مورد پاسخ خود فکری کنید چون شما همواره یک Paragon هستید.
براساس گفتههای آقای والترز، اساس سیستم دیالوگ جدید، موافقت یا مخالفت است و موجب جالبتر شدن گفتگوها خواهد شد چراکه نتایج حاصله بستگی به NPC خواهد داشت که با آن حرف میزنید و بستگی به شرایط نیز خواهد داشت. والترز ادامه داد:
ما چهار حالت صدای مختلف را اضافه کردیم و مقداری در مورد آینده صحبت کردیم اما بصورت پایهای به سایر شخصیتها اجازه دادهایم تا یکی از چهار روش موجود را برگزینند و در برخی مواقع نیز از دو روش استفاده کنند.
من فکر میکنم که اینکار ما را به سبک نقش آفرینی سنتی و مرسوم بیشتر نزدیک خواهد کرد، شما به خود خواهید گفت «من میخواهم خوب باشم یا بد» و بعد از آن «چگونه میخواهم خودم را توصیف کنم.»
بازی Mass Effect: Andromeda در تاریخ ۲۱ مارس، مصادف با ۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.