رایانا پرچت، نویسنده بازی ریبوت شده Tomb Raider که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و همچنین دنباله آن یعنی Rise of the Tomb Raider که سال قبل عرضه گردید، این فرنچایز را ترک کرده است. استودیو سازنده این بازی یعنی Crystal Dynamics روز گذشته برروی صفحه Tumblr خود این موضوع را اعلام کرد و سپس خود رایان پرچت با توییتهایش توضیحات بیشتری در این مورد داد.
این بیانیه اعلام میکند که:
Crystal Dynamics و رایانا پرچت امروز اعلام میکنند که رایانا قرار است ماجراجوییهای بعدیاش را خارج از فرنچایز Tomb Raider ادامه دهد. رایانا عامل مهمی در بازسازی دوباره شخصیت لارا در سال ۲۰۱۳ و داستان ریشههایش بود و در Rise of the Tomb Raider هم او را به قهرمانی که امروز میشناسیم تبدیل کرد. تمام تیم ما از رایانا بخاطر تعهد او و همچنین تلاشهای بیوقفهاش برروی این بازیها تشکر میکنند. لطفاً در آرزوی موفقیت برای ماجراجوییهای بعدی وی با ما همراه شوید.
خود رایانا هم در توییتهایش در مورد این موضوع توضیح داد:
در حال جمع کردن وسایلم هستم و کمکم از لارا یک خداحافظی گرم میکنم. پیش به سوی ماجراهای جدید!
میخواهم از تیم Crystal Dynamics بخاطر تعهدشان [نسبت به این بازیها] تشکر کنم. این یک تجربه احساسی بود.
میخواهم به این فکر کنم که ما کار باکیفیتی با این بازیها انجام دادیم. شاید حتی منظره بازیها را کمی عوض کردیم که حس خیلی خوبی [به ما] منتقل میکند.
همچنین میخواهم از جامعه طرفداران فوقالعاده Tomb Raider تشکر کنم. شما واقعا بهترینها در دنیا هستید و دائماً به من یادآوری کردید که چرا اینکار را انجام میدهم.
Rise of the Tomb Raider سال قبل با ستایش منتقدین و طرفداران عرضه شد و بااینکه در هفتههای اول نتوانست به فروش خوبی در بازار برسد، جای پای محکم خود را به مرور زمان ثبت کرد و تبدیل به موفقیت قابلتوجهی در تاریخ ریبوت این فرنچایز شد؛ هنوز از بازی بعدی رونمایی نشده است اما میدانیم که هماکنون در حال ساخت و گسترش آن هستند و همچنین شایعه شده است که نام بازی بعدی Shadow of the Tomb Raider «سایه مقبرهنورد» خواهد بود.