همه ما میدانیم که «کریستال داینامیکس» (crystal dynamics) در بازسازی سری Tomb Raider از Uncharted و The Last of Us الهام گرفته است؛ اما هیچ وقت نشنیدیم که «ناتیداگ» (Naughty Dog) بهصورت علنی در اینمورد بحث و گفتوگو کند. هر چند، حالا ناتیداگ با رعایت جوانب انصاف، شروع به صحبت در اینباره کرده است. با گیمشات و صحبتهای جدید درمورد بازی Uncharted 4 همراه باشید.
«ریکی کمبیر» (Ricky Cambier)، طراح ارشد ناتی داگ در مصاحبه اخیر خود با سایت MVC گفت:
من نسخه اول Tomb Raider را تجربه کردم؛ اما چون نسخه دوم هنوز برای پلیاستیشن در دسترس نیست، نتوانستهام تجربهاش کنم. شخصا از کاری که کریستال داینامیکس با Tomb Raider انجام داده خرسند شدم. من متوجه تغییرات Raise of the tomb raider در E3 شدم و به نظر من، [سازندگان] از The Last of Us بیشتر از Uncharted الهام گرفتهاند.
علاوه بر این با توجه به شرایط کنونی که بازیهای زیادی از Uncharted الهام گرفتهاند، جالب است بدانیم که آیا خود Uncharted 4 هم یک بازسازی بهحساب میاد یا خیر که ظاهرا اینگونه نیست.
کمبیر در ادامه گفت:
از همان اول میدانستیم که نمیخواهیم یک بازسازی برای Uncharted بسازیم. هدف ما اضافه کردن چیزهایی مثل رانندگی وسایل نقلیه، استفاده از طناب و … بود؛ نه معرفی کردن اسلحهها و مهارتهای جدید. ما میخواستیم Unchartedـی را که همه میشناسند بسازیم و کنسول پلیاستیشن ۴، در این امر بسیار توانا است.
بازی Uncharted 4 در ۲۱ اردیبهشت بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه میشود؛ بهزودی منتظر پیشنمایش جامع این بازی در گیمشات باشید.
نظر شما در این مورد چیست؟