مایکروسافت این روز ها سخت مشغول اجرایی کردن برنامه Play Anywhere و یک پارچه کردن پلتفرم های خود است. بازی بازان رایانه های شخصی (کاربران ویندوز ۱۰) قطعا از این برنامه مایکروسافت سود میبرند مخصوصا این که پورت های رایانههای شخصی به هیچ وجه یک پورت ساده و سریع از نسخه اکسباکس وان نخواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بازی Gears of War 4 با وب سایت گیم شات همراه باشید.
این موضوع که پورت های رایانه های شخصی بازی های انحصاری مایکروسافت تنها یک پورت ساده نخواهد بود، در مورد بازی Gears of War 4 کاملا صدق میکند. بازی Gears of War 4 یکی از بازی های پرچمدار برنامه Play Anywhere مایکروسافت است بنابراین باید چیز های زیادی را برای ثابت کردن و نشان دادن خود داشته باشد.
به نظر میرسد استودیوی «کوالیشن» (Coalition) بخش رایانه های شخصی برنامه Play Anywhere مایکروسافت و حساب کردن رایانههای شخصی جزء خانواده اکسباکس را بسیار جدی گرفته است زیرا حتی میخواهد پا را در این نسخه فراتر بگذارد. کارگردان فنی بازی، آقای مایک راینر (Mike Rayner) در مصاحبه با وبسایت تخصصی دیجیتال فاندری (Digital Foundry) توضیح میدهد که هدف تیم سازنده، اجرا کردن بازی Gears of War 4 برروی رایانههای شخصی با بالاترین تنظیمات گرافیکی و با قابلیت شخصی سازی کامل آن است؛ به عنوان مثال این بازی از تنظیمات تصویری وسیعی استفاده خواهد کرد که حتی در اکثر بازیهای انحصاری رایانههای شخصی نیز نمونه آن را نمیتوان یافت. راینر اینگونه سخن میگوید:
امروز ما ۲۸ تنظیم مختلف در بازی در اختیار داریم و حتی قصد داریم تا این عدد را بالاتر نیز ببریم تا مردم بتوانند کنترل واقعا کاملی را داشته باشند. در کنار تنظیمات جدید، ما زمان اضافهای را صرف کردیم تا مشخص کنیم که تغییر دادن تنظیمات چه تاثیری بر GPU/CPU/VRAM میگذارد و ارتباط بین تغییرات تنظیمات گرافیکی و عملکرد آن را روشن کنیم.
نسخه رایانه های شخصی بازی Gears of War 4 از همان روز اول نرخ فریم آزاد خواهد داشت و این به لطف پشتیبانی v-sync جدید در UWP (برنامه محیطی پلتفرم جهانی ویندوز) امکان پذیر شده است. این برنامه از هر رزولوشن بالایی پشتیبانی میکند که شامل عرض کامل (Ultra-Wide)، با پشتیبانی از کیفیت بافت های ۴K میشود.
مود بنچمارک نیز در بازی وجود خواهد داشت و کسانی نیز که میخواهند کنترل های خود را تنظیم کنند، پشتیبانی کامل از ماوس و کیبورد در دسترس گذاشته شده و میتوان در نقشه گشت زد. امیدواریم بایوور در مورد Mass Effect جدید نیز کاری شبیه به این انجام دهد و سنگ تمام بگذارد.
این بخش رایانه های شخصی تنها یک بخش کوچک از مصاحبه دیجیتال فاندری بود و عمق گرافیک بازی Gears of War 4 را به خوبی نشان میدهد در مورد اکسباکس وان اس نیز صحبتهایی شد و گفته شد که افکت باد در این کنسول شگفت انگیز است و در بسیاری از مواقع عملکرد بهتری دارد.
بازی Gears of War 4 در ماه اکتبر سال جاری برای پلتفرمهای رایانه های شخصی و اکس باکس وان در دسترس خواهد بود و با برنامه Play Anywhere مایکروسافت به صورت کراس بای قابل بازی است.
نظر شما در رابطه با بازی Gears of War 4 چیست؟ آیا این بازی با داستانی کاملا جدید میتواند به موفقیت برسد؟ امیدواریم که اینطور باشد.