طی قسمت جدید Hideo Tube، خالق افسانهای سری بازی های متال گیر سالید (Metal Gear Solid)، آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) توضیح می دهند که چگونه تیزر بازی Death Stranding در نمایشگاه E3 2016 ساخته شد و البته چطور سونی و استودیوی کوجیما پروداکشنر (Kojima Productions) از لو رفتن بازی جلوگیری کردهاند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب سایت گیم شات همراه باشید.
در ماه فوریه، آقای کوجیما با نورمن ریدس (Norman Reedus) دیدار کرده و از او درباره همکاری پرسیده است. تا انتهای ماه مارس، کار موشن کپچر (ضبط حرکات) بازی به اتمام رسید. تیم سازنده مجبور بوده تا عناصر زیادی را ضبط کند که شامل برخی از نما های خارج از استودیو می شود. دلیل این کار نیز مشاهده رفتار پوست در زیر نور طبیعی و این که چگونه در نقاطی مشخص از پوست صورت به شکل آفتاب سوخته در می آید، بوده است. ظبط سه بعدی به تنهایی یک روز و نصف زمان برده است.
همچنین از یک دوربین مجازی نیز استفاده شده است که این اجازه را می دهد که حرکات دوربین را حتی پس از ضبط حرکات اصلی ضبظ کند. این یک دوربین واقعی و فیزیکی است که مانند دوربین اصلی کار می کند و ویژگی های مشترکی نیز مانند بزرگ نمایی دارد. زمانی که به یک شی نگاه میکنید، آن را به صورت یک CGI هم زمان (Real Time) مشاهده خواهید کرد.
هدف تیم سازنده این بوده که یک نما و وجه واقعی را از نورمن ریدس بسازد که شامل ویژگی هایی مانند مو های بینی نیز بشود. در ابتدا، خرچنگ هایی که در تیزر بازی مشاهده می شدند، به صورت دستی طراحی شده بودند اما مصنوعی و غیر واقعی به نظر می رسیدند، به همین دلیل استودیوی کوجیما پروداکشنز شروع به اسکن کردن سه بعدی خرچنگ های واقعی کرد. آسمان و شن درون تیزر نیز از مدل های واقعی ساخته شده اند اما این کار با توجه به دلفین ها و وال ها ممکن نبود. علاوه بر این که یک ماه زمان صرف ضبط حرکات بازی شد، تیم سازنده حدود دو ماه تنها برای آماده کردن به موقع تیزر E3 کار کرده بودند.
مانند همه بازی های پیشین، هیدئو کوجیما همه کار های کارگردانی و نظارت را به تنهایی انجام داده و حتی بر روی طراحی لوگوی بازی (که به وسیله کایل کوپر طراحی شده) نظارت کامل داشته است. آهنگ I’ll Keep Coming که به وسیله Low Roar ساخته شده، طی یک سفر به کشور ایسلند شناخته شده و کوجیما همیشه می خواسته تا از این موسیقی برای کاری استفاده کند. به بند Low Roar گفته نشده بود که آهنگ شما قرار است برروی تیزر بازی کوجیما قرار بگیرد بلکه گفته شده بود این یک عنوان شرکت سونی است.
در مورد لو نرفتن بازی، تنها ۵ نفر در سونی واقعا می دانستند که بازی Death Stranding قرار است در مراسم معرفی شود. پیش از برگزاری مراسم E3 بسیاری از بازی ها یکی پس از دیگری لو می رفتند و کوجیما بسیار نگران بود که مبادا بازی او لو برود. او حتی به سختی می خوابید.
به دلیل این که غافلگیری بازی در نمایشگاه E3 لو نرود او نمی توانست در فضا ها عمومی اعلام کند که در E3 حضور خواهد داشت یا نمی توانست به مانند جریان جدا شدن اش از کونامی، با طرفداران در توییتر در ارتباط باشد. زمانی که طرفداران در لوس آنجلس او را شناختند و از او تقاضای عکس کردند، او مجبور بود به آن ها جواب منفی بدهد تا مبادا عکس های گرفته شده در شبکه های اجتماعی پخش گردند.
متاسفانه میزبان مهمانی یک فیلم، در مورد حضور کوجیما در لوس آنجلس در توییتر نوشته بود که خوشبختانه مردم خیلی آن را جدی نگرفتند.
به منظور تمرین کردن برای کنفرانس سونی در E3، کوجیما مجبور بودطی برگزاری مراسم مخفیانه (مانند اسنیک) عمل کرده و از در پشتی وارد شود و طی مراسم حتی در تئاتر نیز حضور نداشته باشد و تمام وقت در پشت صحنه قرار گرفته بود. او حتی مجبور بود از یک توالت جدا و مخفی استفاده کند تا مبادا کسی او را ببیند (سرانجام کوجیما توانست ذرهای از کار بیگ باس را شخصا انجام دهد)
اگر یادتان باشد روز پیش از برگزاری مراسم، هیدئو کوجیما مصاحبه مخفی و جالبی را با جف کیلی (Geoff Keighley) انجام داده بود و خود جف کیلی در توییتر خود این موضوع را بیان کرده بود. همچنین کوجیما یک تی شرت به تن کرده بود که DS برروی آن طراحی شده بود اما هیچ کس حقیقت موضوع را نمی دانست. مردم انتظار نداشتند تا کوجیما بازی خود را به این زودی نشان دهد بنا بر این نتوانسته بودند ارتباطی بین مصاحبه و کنفرانس پیدا کنند.
همچنین دریافتیم که هم اکنون تیم سازنده سخت مشغول کار برروی بازی است و هیدئو کوجیما نیز قول داد که با پیشرفت ساخت، ما را در جریان قرار دهد.
نظر شما در رابطه با بازی جدید هیدئو کوجیما، بازی Death Stranding چیست؟