در گزارشی جدید عنوان شد که کنسول نینتندو سوئیچ لایت که به تازگی توسط نینتندو عرضه شده بود، توانسته به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند.
از همان ابتدا مشخص بود تصمیم نینتندو برای عرضه نسخهای ارزان، سیار و تنها دستی از کنسول سوئیچ تصمیمی بسیار زیرکانه و بکر بوده است. چرا که بر ویژگی تنها دستی بودن کنسول و محبوب شدن میان مخاطبین جوانتر تمرکز کرده بود تا پایه طرفداران خود را بیش از پیش گسترش دهد. مخصوصا در بازاری همچون کشور ژاپن که بازیهای دستی موبایل حرف اول را میزنند و موفقیت کنسول نینتندو سوئیچ لایت نیز تقریبا در آن تضمین شده بود.
گزارش جدید Famitsu از فروش تخمینی هفتگی بازار ژاپن نیز نشان میدهد همانطور که حدس زده میشد چنین اتفاقی نیز افتاده است. چرا که این کنسول توانسته ۱۷۷۹۳۶ نسخه در تنها سه روز فروش داشته باشد. نیتندو سوئیچ لایت توانسته به فروش کُلی سوئیچ نیز کمک کند و ۶۲ هزار نسخه از آن نیز به فروش برود تا فروش کُلی خانواده سوئیچ به ۲۴۰ هزار نسخه برسد. بدون شک عرضه انحصاری جدید و موردانتظار نینتندو، The Legend of Zelda: Link’s Awakening که در تاریخ ۲۰ سپتامبر به طور رسمی عرضه شد نیز تاثیر مثبتی بر فروش کلی سوئیچ نیز در این مدت کوتاه داشته است.
آمار و رقام دقیقتر از فروش نرم افزار و سخت افزار در کشور ژاپن به زودی منتشر خواهد شد تا نمای دقیقتری به عملکرد خوب نینتندو در زادگاه خودش داشته باشیم. اگرچه به تازگی گزارشهایی از مشکلات در آنالوگهای نینتندو سوئیچ لایت به گوش میرسید که برخی از خریداران نمیتوانستند به خوبی آن را جابجا کنند، اما آمار تخمینی فروش نشان میدهد که تاثیر منفی چندانی در فروش کنسول نگذاشته است.