بازی Ghost of Tsushima یکی از انحصاریهای بزرگ سونی و کنسول پلیاستیشن ۴ است که طرفداران مدتهاست چشم انتظارش را میکشند.
اگر بگوییم که کم سر و صداترین بازی انحصاری مهمی که سونی اکنون در دست ساخت دارد، بازی Ghost of Tsushima است بیراه نگفتهایم. تاکنون تنها شاهد دو تریلر از بازی بودهایم و از مراسم E3 سال گذشته هیچ خبر بزرگ و مهم دیگهای از آن منتشر نشده است. حتی کوجیما از اثر مرموز Death Stranding خود هر از گاهی عکس یا خبری منتشر میکند.
اینکه پروسه ساخت بازی Ghost of Tsushima چطور پیش میرود و در چه مرحلهای قرار دارد، همچنان یکی از سوالهای مبهم بی پاسخ است. مخصوصاً که ماه گذشته لیست شغلهای موردنیاز استودیو Sucker Punch منتشر شده بود و حاکی از باقی ماندن بخش اعظمی از نویسندگی داستان بود. اگرچه این استودیو به ندرت خبرگزاریها را در جریان امور خود قرار میدهد اما به تازگی آگهی استخدام دیگری برای مقام مدیر QA (تضمین کیفیت) منتشر کردهاند که نشان میدهد در بدترین حالت، حداقل این را میدانیم که کار ساخت بازی پیش میرود و از شدت آن کاسته نشده است.
در این آگهی که توسط سایت Gamasutra منتشر شده است، اشاره شده آنها به دنبال فردی هستند تا به سازندگان استودیو Sucker Punch کمک کند تا “بهترین بازی AAA با کیفیت بالا را عرضه کنند”. این موقعیت شغلی تنها به “پیدا و اصلاح کردن باگها بسنده نمیکند، بلکه در مورد بهتر کردن تجربه بازیکن، غرق کردن آنها در روایت داستانی جذاب و هرچه لذتبخشتر کردن بازی Ghost of Tsushima است.” ساکر پانچ نقش مدیر تضمین کیفیت را عضو اصلی پروسه “به بالاترین حد ممکن رساندن پتانسیل بازی” میداند.
با وجود آنکه هنوز تاریخ عرضه رسمی بازی Ghost of Tsushima مشخص نشده است، اما سونی قول داده برای کنسول همین نسل خود آن را عرضه کند.