طبق ادعای گوگل و مدیر اجرایی آن آقای فیل هریسون که مدیر بخش گوگل استادیا نیز هست، در آینده کنسولهای بازی در خانهها جایی ندارند و استریم تنها راه پیشرو برای صنعت گیمینگ خواهد بود.
گوگل مدعی است که آینده صنعت گیم، سینما و حتی موزیک به دست سرویس های استریم خواهد بود. این شرکت زمانی بر ادعای خود مهر تایید زد که با معرفی پلتفرم جدید خود یعنی استادیا، استریم را تنها راه ممکن برای آینده صنعت گیمینگ دانست. با استادیا، دیگر نه کنسولی وجود دارد و نه سخت افزاری؛ همه چیز در یک فضای ابری صورت می گیرد.
این فرآیند به نظر هریسون و سران گوگل یک امر اجتنابناپذیر است. وی در مصاحبهای با GameIndustry تایید کرد که استادیا حرکتی انقلابی در جهت کنار زدن کنسولها و ایجاد تغییری ساختاری است. تاکید هریسون در ادامه بر آن بود که گوگل هیچگاه کنسولی عرضه نخواهد کرد.
ما کاملا مطمئن هستیم که نه در حال حاضر و نه آینده قصد عرضه هیچ نوع کنسولی را نداریم. در طی ۴۰ سالی که صنعت بزرگ گیمینگ پشت سر گذاشته، دستگاه ها همیشه در محوریت آن قرار داشتهاند. من خود به عنوان تولیدکننده برای دستگاههای مختلف بازی ساختهام. تمام این مدت، محصولات بایستی به صورت یک بسته، چه به صورتی فیزیکی و چه مجازی توسط مخاطبان دریافت می شدند. ما توانستیم نوعی ساختارشکنی را به مرحله ظهور برسانیم و به سازندگان بازی بگوییم:«حالا دیگر اینترنت تنها فروشگاه شماست و شبکههای مجازی اطلاعات تنها پلتفرمتان.»
من فکر میکنم این اتفاق بسیار هیجانانگیزی برای صنعت گیمینگ است. البته که قرار نیست تمام دنیا یک شبه چنین تغییر بزرگی را بپذیرد و باید زمان زیادی صرف دگرگونی ساختارهای سنتی شود. اما معتقدم چنین اتفاقی ضروری، و حتی اجتنابناپذیر است.
بنظر میرسد در این زمینه دیدگاه شرکت مایکروسافت کاملا منطقی و قابل قبول باشد؛ اینکه استریم در آینده نقش مهمی ایفا خواهد کرد. استریم ممکن است برای افراد زیادی در اولویت باشد. اما اینکه بتواند کنسولها، کامپیوترهای شخصی و حتی موبایل را به طور کامل کنار بزند، امری محتمل نیست. حداقل در حال حاضر محدودیتهای بسیاری برای تحقق آن وجود دارد.
بنابراین، طبق صحبتهای هریسون استادیا می تواند قدم بعدی باشد اما قطعا تنها قدم نیست! نظر شما راجع به این پلتفرم و آینده صنعت گیم چیست؟