به تازگی و در نمایشگاه E3 2016 شاهد سکانسهایی از جدیدترین عنوان استودیو خلاق BioWare یعنی Mass Effect Andromeda بودیم. یک تریلر از این بازی در نمایشگاه E3 بخش کوتاهی از گیمپلی بازی، تعداد زیادی از مناظر داخل بازی و حتی توسعه دهندگان آن را که در حال ساخت بازی بودند به نمایش گذاشت. مورد جالب اینکه در پایان این تریلر، BioWare شخصیت اصلی زن Mass Effect: Andromeda را ابتدا معرفی کرده و نام پیشفرض وی را Ryder اعلام کرد. با گیمشات در ادامه مطلب همراه باشید.در مصاحبه اخیر BioWare با وبسایت Eurogamer در نمایشگاه E3، استودیو دلایل قرار دادن شخصیت اصلی زن Mass Effect: Andromeda در مرکز توجه تریلر به جای شخصیت اصلی مرد را توضیح داد. مدیر استودیو BioWare، آقای «هارون فلین» (Aaron Flynn) در این باره توضیح میدهد دلیل اینکه شپرد مذکر در مرکز تبلیغات سهگانه اولیه Mass Effect قرار داشت، این بود که آنها قصد طراحی یک شخصیت به یادماندنی را برای مجموعه داشتند. با این حال استودیو در روند ساخت بازیهای قبلی به این موضوع پی برد که طرفداران یک قهرمان به یادماندنی نمیخواهند، آنها قصد ساخت شخصیت خود را دارند:
هنگامی که ما شپرد مذکر را در سال ۲۰۰۶ رونمایی کردیم، ۱۰ سال پیش، زمانی بود که ما از تبلیغات سنتی سرگرمیها الهام گرفته بودیم… بنابراین: ما به یک شخصیت بهیادماندنی مذکر احتیاج داشتیم. ما یک چیز به یادماندنی را در همه جای بازی نیاز داشتیم.
اما من فکر میکنم که تمام صنعت از جمله ما، فراتر از این موضوع رفته است. بازیهای ما اجازه میدهند که خودتان شخصیت اصلی را انتخاب کنید، من فکر میکنم که امروزه همه این را میخواهند، شما به آن شکلی که یک شخصیت را از روی پوستر فیلم خواهید شناخت، نیازی به شناخت یک شخصیت بازی ندارید. مردم میخواهند شخصیت خودشان را بسازند، آن را شخصی سازی کنند و ما از این موضوع استقبال میکنیم.
با وجود اینکه به طور حتم شخصیت به نمایش در آمده در زره N7 در تریلرهای قبلی مذکر است، آقای فلین تایید کرد که BioWare از روش تبلیغاتی Dragon Age: Inquisition برای Mass Effect: Andromeda استفاده خواهد کرد. روشی که در آن شخصیت اصلی معمولا جنسیت مشخصی نداشته و در برخی تریلرها مرد و در برخی زن است.
Mass Effect Andromeda مراحل ساخت و توسعه خود را برای انتشار در سال ۲۰۱۷ میلادی سپری میکند.