بازی Bloodborne، یکی از عناوین محبوب استودیو FromSoftware که در سال ۲۰۱۵ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد، اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده است. این بازی با وجود موفقیتهای بیشمار، تا به امروز هیچگونه بهروزرسانی رسمی برای نسل جدید کنسولها دریافت نکرده و حتی نسخهای از آن برای رایانههای شخصی یا پلی استیشن ۵ منتشر نشده است. اما اخیراً خبری مبنی بر تعمیر و نگهداری سرورهای Bloodborne منتشر شده است که به طرز جالبی با سیامین سالگرد پلی استیشن همزمان شده است. این همزمانی باعث شکلگیری گمانهزنیهایی در میان طرفداران شده است که بسیاری امیدوارند این اتفاق به معنای معرفی یک نسخه بازسازیشده یا پورت جدید باشد.
چرا تعمیرات سرور اینقدر مهم است؟
تعمیر و نگهداری سرورها، عملیاتی رایج در صنعت بازیهای آنلاین است که معمولاً به منظور بهبود عملکرد یا رفع مشکلات فنی انجام میشود. اما در مورد Bloodborne، این تعمیرات همواره با شایعات بزرگ و انتظارات غیرواقعی از سوی طرفداران همراه بوده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۲، تعمیر سرورهای این بازی همزمان با The Game Awards انجام شد و بسیاری از هواداران امیدوار بودند که خبری از یک نسخه جدید یا بهروزرسانی برای نسل جدید منتشر شود. با این حال، در آن زمان نیز هیچ تغییر چشمگیری در کار نبود و این تعمیرات تنها به منظور رفع مشکلات فنی انجام شده بودند.
ارتباط تعمیرات سرور با ۳۰ سالگی پلی استیشن
اما این بار داستان کمی متفاوت است. تعمیر سرورها دقیقاً در روزهایی انجام میشود که پلی استیشن جشن سیامین سالگرد خود را برگزار میکند. این همزمانی باعث شده که بسیاری از طرفداران تصور کنند این تعمیرات میتواند به نشانهای از یک تغییر بزرگ باشد. آیا سونی به دنبال عرضه نسخه جدیدی از Bloodborne برای پلی استیشن ۵ است؟ یا شاید خبری از پورت رایانههای شخصی یا حتی نسخه بازسازیشدهای از این بازی باشد؟
در حالی که این سوالات در ذهن طرفداران ایجاد شده است، هنوز هیچ تاییدیه رسمی از سوی سونی یا FromSoftware منتشر نشده است. به همین دلیل بسیاری از طرفداران به گمانهزنیهایی دامن زدهاند که شاید سونی قصد دارد یک پروژه جدید برای این بازی آماده کند.
اظهارات هیدتاکا میازاکی و وضعیت بازی
در این میان، هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Bloodborne، در مصاحبههای مختلف به این موضوع اشاره کرده که چون FromSoftware مالکیت کامل بر آیپی Bloodborne ندارد، نمیتواند درباره آینده این بازی بهطور رسمی اظهار نظر کند. با این حال، او به این نکته اشاره کرده که در صورت عرضه بازی بر روی پلتفرمهای جدید، بازی میتواند سود قابل توجهی برای سازندگان به همراه داشته باشد.
این اظهارنظرها باعث شد که بسیاری از طرفداران امید داشته باشند که با رونمایی از پلی استیشن ۵ پرو یا سایر پلتفرمهای جدید، شاهد بهبودهای قابل توجهی در گرافیک و عملکرد Bloodborne باشیم. اما طبق بررسیها، در حال حاضر هیچ تغییر عمدهای در اجرای این بازی با استفاده از کنسول جدیدتر مشاهده نمیشود.
آیا سونی به دنبال انحصاری کردن بازیهای FromSoftware است؟
این سوالات بیشتر از آنجا شکل میگیرد که اخیراً سونی در حال مذاکره برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware است. اگر این قرارداد نهایی شود، بسیاری از طرفداران نگران هستند که سونی به دنبال انحصاری کردن بازیهای آینده FromSoftware باشد. این شایعات در کنار تعمیرات سرورهای Bloodborne، باعث ایجاد داغترین بحثها در دنیای بازیهای ویدیویی شده است.
نتیجهگیری: انتظار یا ناامیدی؟
با توجه به سابقهای که از تعمیرات سرورهای Bloodborne در گذشته داریم، باید به یاد داشت که این اتفاقات همیشه در دنیای بازیها به شایعات دامن میزنند، اما در بسیاری از موارد نتیجهای نداشتهاند. اکنون نیز طرفداران Bloodborne باید منتظر بمانند و ببینند که آیا این بار واقعا اتفاقی در راه است یا این که این تعمیرات سرور تنها یک عملیات فنی معمولی هستند.
در هر حال، همزمانی تعمیرات سرور این بازی با جشن ۳۰ سالگی پلی استیشن باعث شده است که انتظارات از سونی و FromSoftware بیشتر از همیشه بالا برود. اما باید دید که آیا این انتظارات برآورده خواهند شد یا همچنان باید برای خبرهای جدید از دنیای Bloodborne صبر کرد.