استودیوی «ساکرپانج» (Sucker Punch) با بازی Ghost of Tsushima به محیط و زمان کاملاً متفاوتی از عنوان معروف خود یعنی inFamous میرود و بهتازگی در این خصوص توضیحاتی را ارائه داده است.
ژاپن از فرهنگ و تاریخی غنی بهره میبرد و به نظر میرسد که استودیوی ساکرپانج تلاش دارد تا برخلاف inFamous، بیشتر به واقعیت و ریشههای مکان مورد نظر پایبند باشد. چگونه ساکرپانج، یک بازیساز غربی، به فرهنگ و تاریخ ژاپن در بازی Ghost of Tsushima پایبند خواهد ماند؟ کارگردان نوآوری این عنوان یعنی «نیت فاکس» (Nate Fox) در گفتوگو با GamesIndustry در این باره توضیح داده است که چگونه تیم سازنده تمام تلاش خود را میکند تا این فرهنگ و محیط را به درستترین و بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.
ما روی همهی این افراد حساب باز کردهایم تا ما را آگاه کنند که کجای راه را اشتباه میرویم. ساکر پانج در ساخت گیمپلی خوب هست ولی متخصص فرهنگ در دورهی کاماکورای ژاپن نیست.
کار بر روی این بازی بسیار جالب بوده است زیرا اگر صادقانه بگویم، در عناوین گذشته قابلیت جمع و جور کردن اوضاع را داشتیم. برای یک بازی ابرقهرمانی در سیاتل، ما میدانستیم که داریم چه کار میکنیم اما در این عنوان، مدام در حال یادگیری چیزهای جدید از فرهنگ ژاپن و اصول و هنجارهای ساموراییها هستیم. و این هیجانانگیز هست چون ما همانگونه با جزئیات بالا در حال کار این چیزها را یاد میگیریم که بازیکنان در حال تجربهی بازی آنها را یاد میگیرند.
همیشه سورپرایز میشدیم، اما این بخشی از لذتِ اکتشاف در ساخت این بازی است. امیدواریم که این را به بازی انتقال دهیم و بازیکنان زیبایی ژاپن فئودال را کشف کنند.
بازی Ghost of Tsushima قرار است بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه شود اما هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد.