به تازگی مدیر اجرایی بخش آمریکای شرکت نینتندو ، طی یک اظهار نظر جالب گفته که شرکتهای سونی و مایکروسافت، رقبای نینتندو نیستند و این شرکت رقیب خود را متفاوت از این دو میبیند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
همه ما میدانیم که شرکت نینتندو از گذشته، رویکرد متفاوتی نسبت به شرکتهای دیگر صنعت بازیهای ویدیویی، مخصوصا سونی و مایکروسافت داشته است. این شرکت جایگاه خاص و منحصر به فردی را در صنعت بازیهای ویدیویی اشغال کرده که به نظر میآید کسی نمیتواند آن را بگیرد. شرکت نینتندو هیچ وقت به دنبال سخت افزاری بسیار پیشرفته و ارایه فناوریهای فنی و گرافیکی فوقالعاده نبوده و با ارایه یک فناوری ارزان تر، نقطه نظر و نگرش خاص خود را از گیمینگ ارایه داده است. بازیهای این شرکت در عین آرام بودن، در بین بازیبازان در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و سخت افزارهای آنها با قیمت مناسبی که دارند، در بین خانوادهها به خوبی جا افتادهاند و همیشه توجه سازندگان و توسعه دهندگان مستقل را به خود جلب کردهاند.
با همه این تفاسیر و با تمام مقایسههایی که بین پلتفرمهای نینتندو با پلتفرمهای سونی و مایکروسافت انجام میشود، نینتندو هیچ وقت رقیب مستقیم این دو شرکت نبوده است؛ حداقل آقای Reggie Fils-Aime، مدیر اجرایی بخش آمریکای شرکت سونی، چنین نظری دارد. آقای Reggie Fils-Aime در مصاحبه جدیدی که داشتند، به طور مستقیم به این موضوع اشاره کردند رقیب نینتندو نه تنها سونی و مایکروسافت نیست، بلکه زمان مشتریان در برابر تمام فعالیتهای سرگرم کننده دیگر است، مخصوصا این که نینتندو به دنبال مخاطبان گستردهتری است. آقای Reggie Fils-Aime این چنین توضیح دادند:
تمام وقت استراحت یک مشتری، زمان سرگرمی او است. این چیزی هست که من با آن رقابت میکنم، دقیقه به دقیقه. زمانی که صرف وب گردی، تماشای یک فیلم و تماشای یک تله کست از یک کنفرانس میشود، همه اینها زمان سرگرمی است که ما با آن رقابت میکنیم. رقابت من خیلی بزرگتر از رقبای مستقیم من در سونی و مایکروسافت هستند. من برای زمان رقابت میکنم. زمانی که این کار را انجام می دهم، باید خلاق و نوآور باشم تا بتوانم این نبرد را برنده شوم.
صحبتهای آقای Reggie Fils-Aime به نظر منطقی و منصفانه به نظر میرسند؛ زمانی که صرف سرگرم شدن با کنسولهای نینتندو میشود، قطعا اهمیت بیشتری نسبت به مسائل فنی و حاشیههای رقابتی دارد و نینتندو نمیخواهد وارد این مسابقه طولانی و پر حاشیه با سونی و مایکروسافت شود. شرکت نینتندو با نینتندو سوییچ سعی کرده تا توجه طیف وسیع تری از مردم را جلب کرده و علاوه بر عناوین انحصاری و با استایل مخصوص خود، بازیهای ترد پارتی بزرگ و خشنی نیز برای سوییچ عرضه کند که تا این جای کار نتیجه مثبت و خوبی را برای آنها به وجود آورده است.