مایکروسافت در نمایشگاه E3 از کنسول میان نسلی یا نسل بعدی خود با نام اسکورپیو رونمایی کرد که برگ جدیدی در تاریخ کنسول بازی های ویدئویی است؛ دورانی که کنسول ها با محدودیت های سخت افزاری برای سال ها در یک نقطه نمی ایستند و به ازای آن هرچند سال با ارتقا سخت افزار قابلیت های منحصر به فردِ جدیدی برای بازیکنان و سازندگان به ارمغان می آورند. حال با توجه به مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت آقای آرون گرینبرگ، این کنسول جدید دیوار میان بازیکنان رایانه شخصی و اکس باکس را از میان برمی دارد. با گیم شات در ادامه خبر همراه باشید.
اکس باکس اسکورپیو از قدرت پردازشی و پهنای باند حافظه بسیار قوی برخوردار است و احتمال دارد با سرعت بیشتری در کلاک هسته و پردازنده نسبت به اکس باکس وان عرضه شود. این نسخه ارتقا یافته از جهات زیادی اکس باکس را به رایانه های شخصی نزدیک می کند و گیمینگ را برای بازیکنان و طرفداران آن برای اولین بار با رزولوشن ۴K فراهم می سازد. آرون گرینبرگ در صحبت های خود گفت:
این بینشی بود که فیل اسپنسر اولین بار ارائه داد. او می خواست که گیمر و تجربه او را در مرکز هرکاری که انجام می دهیم قرار دهد. این به بازیکنان اجازه می دهد که بدون محدودیت بازی کنند و دیواری که بین گیمران کنسول با طرفداران رایانه شخصی وجود داشت از میان برود. ما حس می کردیم که آن دیوار نباید بین آن ها باشد. به عنوان گیمرها ما فقط با یک وسیله و در یک اتاق مشغول بازی کردن نمی شویم و ما می خواهیم کاری کنیم که با چندین وسیله بتوانید به بازی هایی که از ما می خرید دسترسی داشته باشید، آن هم بدون اینکه نیاز باشد نسخه متفاوتی از آن بازی را تهیه کنید.
اینکه بتوانیم سخت افزار را ارتقا دهیم، نه فقط آن را کوچک کنیم (اشاره به اکس باکس اسلیم) که به همراه آن مزیت های رایانه شخصی مثل رزولوشن ۴K هم وجود دارد. ما می توانیم این را به فضای کنسول بیاوریم، بدون اینکه نیاز باشد سال ها صبر کنیم [تا وارد نسل بعدی شویم]. این بینش و هدف فیل اسپنسر و تیم تحت نظارت او بود. و ما به دستاوردهای خود تاکنون افتخار می کنیم.
به طرق زیادی مایکروسافت در حال ایجاد انقلابی در فضای کنسول بازی های ویدئویی است که به نظر خودشان مسیر را برای پیشرفت صنعت باز می کند. سونی هم دیر یا زود با پلی استیشن نئو به این حرکت بزرگ ملحق خواهد شد و باید ببینیم که این کنسول ها و این دید جدید تا چه حد موفق خواهد بود.