بازی A Way Out که توسط استودیو «هیزلایت» (Hazelight) در دست ساخت قرار دارد میتواند اثری عجیب یا جالب باشد. به هر حال این عنوان سر و صدای زیادی به پا کرده و مردم منتظر انتظارش هستند.
کاگردان بازی A Way Out، «جوزف فارس» (Josef Fares)، که سابقه ساخت بازی Brothers: A Tale Of Two Sons را نیز دارد، اخیرا با «انگجت» (Engadget) مصاحبهای داشته است.
تمام تصمیمات گرفته شده در بازی A Way Out درونی و احساسی هستند. حتی اگر کسی به من بگوید که با انجام کاری بازی شما یک میلیون نسخه بیشتر فروش خواهد داشت، جواب من منفی خواهد بود. من فیلمنامه ندارم و کسی به من نمیگوید که چه باید کنم؛ پس کاری انجام میدهم که دوست دارم. شور و اشتیاق است که این کار را پیش میبرد، برای همین عاشق کار کردن با EA هستم. آن ها به ما دستور نمی دهند که چه کنیم، این ما هستیم که تصمیم میگیریم بازیمان چه مسیری را پیش بگیرد.
فارس در ادامه نظرش را درباره کنسول پلی استیشن ۴ نیز بیان کرد.
اگر حقیقت را بخواهید باید بگویم که کنسول پلیاستیشن ۴ آن قدر که فکر میکنید قدرتمند نیست و سخت افزارش قدیمی است. اگر کنسولها به اندازه پیسیهای امروزی قوی بودند، بازیهای متنوعتری را مشاهده میکردید. امروزه بیشتر زحمت توسعه دهندگان صرف درست اجرا شدن بازی بر روی کنسولها میشود.
از آنجایی که کنسول پلیاستیشن ۴، در سال ۲۰۱۳ عرضه شده این حرفهای فارس قابل درک هستند.
بازی A Way Out در سال ۲۰۱۸ برای پلیاستیشن ۴، ایکس باکس وان و پیسی عرضه خواهد شد.