سازندگان بازی Spider-Man اعلام کردهاند که در این عنوان انحصاری، دنیای «پیتر پارکر» (Peter Parker) و مرد عنکبوتی با هم ادغام خواهد شد و بازیکنان میتوانند جزییات بیشتری از شخصیت پیتر پارکر را مشاهده کنند.
اکنون که تریلر گیمپلی بازی Spider-Man را مشاهده کردهایم، سوالاتی در ذهنمان شکل گرفتهاند مبنی بر اینکه داستان این عنوان انحصاری پلی استیشن ۴ چگونه خواهد بود؟ آقای «برایان انتیهار» (Bryan Intihar)، کارگردان هنری بازی Spider-Man، در مصاحبه خود با سایت IGN اطلاعات زیادی از این عنوان، صحنههای دکمه زنی، گیمپلی و همچنین داستان آن را با بازیکنان به اشتراک گذاشته است.
آقای انتیهار معتقد است که از لحاظ داستانی، دوگانگی شخصیتی پیتر پارکر و مرد عنکبوتی، نقش کلیدی را در بازی Spider-Man ایفا خواهد کرد. پیتر پارکری که در بازی مشاهده خواهیم کرد، ۲۳ ساله بوده و به خوبی با تواناییهای خود ارتباط برقرار کرده است. او میتواند در هیبت مرد عنکبوتی بسیار خوش بدرخشد، اما مسئله مهم این است که او در ایفای نقش پیتر پارکر معمولی چندان موفق نیست و تجربه یک زندگی روزمره و عادی برای او کمی مشکل است. انتیهار گفت:
ما نمیخواستیم تا این شخصیت را به قدری قدرتمند طراحی کنیم که بازیکنان نتوانند با او ارتباط برقرار کنند. باورپذیر بودن این شخصیت برای بازیکنان از اهمیت زیادی برخوردار است. حتی نصف شوخیهایی که او در بازی انجم میدهد، به همین نکته مربوط میشوند.
یکی از نکات جالبی که در بازی Spider-Man وجود دارد، به ترکیب شدن دنیای پیتر پارکر و مرد عنکبوتی مربوط میشود که آقای انتیهار قول داده است در این بازی به این ویژگی پرداخت زیادی خواهد شد. او گفت:
ما به این موضوع فکر کردیم که چه داستان جالبی را میتوانیم از دنیای مرد عنکبوتی بازگو کنیم و به این نتیجه رسیدیم که ادغام شدن دنیای مرد عنکبوتی و پیتر پارکر داستان جالبی از آب در خواهد آمد. در این داستان، نه تنها مرد عنکبوتی، بلکه کسی که زیر ماسک نقش مرد عنکبوتی (پیتر پارکر) را بازی میکند نیز مهم است.
اگر به خاطر داشته باشید، در تریلر گیمپلی بازی Spider-Man که در کنفرانس خبری E3 2017 شرکت سونی پخش شد، شاهد صحنههای دکمه زنی بودیم. آقای انتیهار اعلام کرده است که این مکانیزم در گیمپلی بازی نقش موثری دارد و گه گاهی میتوانیم شاهد این صحنهها باشیم. او گفت:
وقتی که در حال توسعه یک بازی ابرقهرمانی باشید، متوجه میشوید که بدون ست پیسهای بزرگ، نمیتوانیم صحنههای منحصر به فرد و هیجان انگیزی خلق کنیم که قدرت آن ابرقهرمان را به نمایش بگذارند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا مکانیزم صحنههای دکمه زنی را در مبارزات و بخشهای دیگر بازی پیاده کنیم؛ البته فراموش نکنیم که کل گیمپلی بازی از تاب خوردن در میان ساختمانهای بلند گرفته تا مبارزات و غیره چیزی فراتر از دکمه زنی صرف هستند، اما گاهی اوقات، برای افزایش شدت هیجان، میتوانید آنها را در گیمپلی بازی Spider-Man مشاهده کنید.
ناگفته نماند که بازی Spider-Man در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.