چند روز پیش بود که از بازی Far Cry 5 تعدادی تیزر منتشر شد و شایعه جریان داشتن این بازی در غرب وحشی را به طور کل رد کرد، چون در این تیرزها امکانات جهان مدرن، مثل سیمهای برق یا مخزن پروپان قابل مشاهده بود. یکی از کاربران سایت «ردیت» (Reddit)که در تست بازی شرکت داشت، اطلاعات جدیدی از بازی Far Cry 5 را منتشر کرده است. البته باید گفت که این احتمال هم وجود دارد که صحبتهای این شخص تماما شایعه و اصلا صحت نداشته باشند.
صحبتهای کاربر ردیدت شامل موارد زیر میشود:
- ایده جریان داشتن بازی Far Cry 5 در «مونتانا» (Montana) در ابتدا باعث شده بود که همه فکر کنیم این بازی در غرب وحشی جریان دارد، ولی بعد از این که برای اولین بار پروفایل و ویژگیهای شخصیتها را به ما نشان دادند همه چیز تغییر کرد. این بازی در زمان حال جریان خواهد داشت و شخصیت منفی آن شبیه افرادی مثل «جیم جونز» (Jim Jones) یا «دیوید کورش» (David Koresh) خواهد بود. این شخصیت جمعیت شهر مونتانا را با صحبت درباره روز قیامت و پایان جهان مطیع خود کرده است. در بازی شاهد سلاحها و وسایل نقلیه مدرن و امروزی خواهیم بود و البته به خاطر سابقه مجموعه Far Cry، میتوان مطمئن بود که کوهستان نیز در بازی نقش مهمی خواهد داشت.
- آنها به ما یک ویدئوی تبلیغاتی نشان دادند که نشان دهنده فضای خیلی سنگین مذهبی بود. شخصی که احتمالا شخصیت اصلی بازی است در خیابانهای شهر که خالی به نظر میرسد قدم میزند تا اینکه به کلیسا میرسد. او در آنجا میبیند که مردم در حال گوش دادن به فردی هستند که پیراهن بر تن ندارد و در یکی از دستانش اسلحه و در دیگری یک کتاب مقدس دارد. در این لحظه برای من سوال پیش آمد که توسعه دهندگان چطور انتظار دارند که والدین آمریکایی این بازی را بر فرزندان خود خریداری کنند و البته به نظر نمیآید استودیو به این موضوع توجه داشته باشد.
- ما پروفایل و ظاهر تعداد زیادی از شخصیتها را دیدیم، ولی به نظر نمیرسید که هیچکدام از آنها شخصیت اصلی یا منفی بازی باشند و احتمالا آنها شخصیتهای مکمل داستان هستند. یکی از آنها یک مکانیک زن بود که در این میان به شما کمک میکند و میتواند جز افرادی باشد که به شما ماموریت میدهد. یکی دیگر از این افراد، دست راست شخصیت منفی بود که شباهت بسیاری به تام کروز داشت. همچنین ما شاهد اشارههای به «ساینتولوژی» (Scientology) بودیم که میتواند در داستان تاثیرگذار باشد.
- ما درباره سلاح و وسایل نقلیه اطلاعات زیادی به دست نیاوردیم, اما این را میتوانم بگویم که در این مورد باید انتظارات خود را در سطح دو نسخه قبلی بازی نگه داریم.
- چیزی که من فهمیدم این بود که سازندگان قصد دارند از ترس و وحشت به بهترین نحو استفاده کنند. در شهرهای کوچکی مثل مونتانا، حرف خدا قانون محسوب میشود و به همین دلیل شخصیت منفی بازی موقعیت خیلی مناسبی دارد.
- به ما هیچ چیزی از بخش چندنفره نشان ندادند و فقط بر روی نشان دادن چند عنصر کلیدی از بخشی داستانی تمرکز داشتند.
- استدیو انتظار داشت که ما آنها را در موارد خاصی مثل طراحی شخصیتها در جهت مناسبی قرار دهیم. من هم به آنها در طراحی نقشه بازی نکاتی گفتم؛ چون واقعا نقشه بازی Far Cry Primal نامناسب بود.
منبع :gamezone