استودیو «بایوور» (Bioware) اعلام کرد که در بازهای از زمان قصد استفاده از المانهای تولید رویهای را در بازی Mass Effect: Andromeda داشتهاند اما این قابلیت مشکلاتی با بسیاری از سیاراتی که بازیکنان بایستی به کاوش در آنها دست میزدند، داشته است.
«یان فریزر» ( Ian Frazier) سرپرست طراحان Andromeda، در صحبت با IBTimes UK جزئیاتی را در مورد ابزار تولید رویهای که در مراحل ابتدایی ساخت بازی مورد استفاده قرار گرفتند ارائه کرد؛ او گفت:
باید بگویم که در اوایل طراحی با گیمپلی متفاوتی با آن چیزی که هماکنون شاهد آن هستید روبرو بودیم. همانطور که میدانید در این بازی شما نقش یک Pathfinder را برعهده دارید و وظیفه پیدا کردن دنیاهای استعماری جدیدی را برای ایجاد صلح خواهید داشت؛ در اصل تاکید زیادی بر روی این موضوع داشتیم. ما قصد استفاده از ابزار تولید رویهای را برای گشت و گذار وسیعی در سیارات و موقعیتهای مختلف داشتیم و زمان بسیاری را در ارتباط با آن سپری و داستان مناسبی را در سر داشتیم اما به سرعت فهمیدیم که نتایج، آن چیزی که مدنظر داشتیم نبودند. شما قادرید تا بازی رویهای بزرگی بسازید اما ما متوجه شدیم که در یک بازی رویهای بزرگ نمیتوان تجربه یک داستان سرایی خوب یا تجربه لحظه به لحظهای که مد نظر شما است را داشته باشید.
حدود یک روز طول کشید تا تیم ما از تکنولوژی تولید رویهای دست کشیدند؛ آقای فریزر در ادامه گفت:
امروزه شعارهای مختلفی در مورد ابزار تولید رویهای به گوش میرسد اما موضوعاتی نظیر جنس زمین یا نحوه قرار گیری محتوای سیارات بازی وجود داشت که مانع استفاده از این تکنولوژی جادویی از سوی ما میشد. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم تا برای نجات بازی و رسیدن به نسخه نهایی آن و دلایلی دیگر، دست از این ابزار بکشیم.
گرچه بازیکنان در سیستم Storyteller بازی Mass Effect: Andromeda شاهد المانهای تولید رویهای خواهند بود؛ آقای فریز در این رابطه اعلام کرد:
زمانی که توسط Nomad در حال گشت و گذار به اطراف هستید، شما اجزایی در مقیاس کوچکی را مشاهده خواهید کرد که برای ساخت آنها از سیستمی به نام Storyteller استفاده شده که منجر به تولید رویهای در این بازی خواهد شد. میتوان سوالاتی نظیر زمان مبارزات بازیکنان چقدر خواهد بود؟ یا مدت زمان یک دیالوگ چقدر طول خواهد کشید؟ را از کارگردان این بازی پرسید که موقعیتهای عجیب و غریب و خاصی را خلق خواهند کرد.
نظر شما در مورد المانهای تولید رویهای در Mass Effect: Andromeda که در آینده ممکن است میزان آنها بیشتر شود چیست؟
Mass Effect: Andromeda در تاریخ ۲۱ مارس مصادف با ۱ فروردین ماه برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پیسی توسط توسط الکترونیک آرتز به قیمت ۶۰ دلار عرضه شد.