آقای «فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، رییس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، به بسیاری از سوالات بازیکنان در شبکه توییتر پاسخ داده است. یکی از این پرسشها به پروژه اسکورپیو که بسیار مورد انتظار بازیکنان و طرفداران بوده است، مربوط میشود.
یکی از کاربران شبکه توییتر از آقای فیل اسپنسر پرسیده است که آیا شرکت مایکروسافت قبل از آغاز مراسم E3 2017 قصد دارد پروژه اسکورپیو را رونمایی کند یا خیر؟ اسپنسر در جواب به این پرسش گفته است که هرچند بازیکنان خواستار وقوع چنین اتفاقی هستند، اما هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده و مطمئن نیستیم.
رییس بخش ایکس باکس در جواب به پرسش یکی دیگر از کاربران که درمورد پیشرفت این پروژه سوال پرسیده بود، گفته است که کاملا از روند ساخت پروژه اسکورپیو تاکنون راضی بوده است. او در ادامه گفته است که از دیدن تیمهای فرست پارتی شرکت که برای استفاده از این کنسول قدرتمند از هم اکنون در حال ارتقای موتور بازیسازی خود هستند، بسیار خوشحال است. استودیوهای فرست پارتی، پلتفرمها و سخت افزارهای شرکت مایکروسافت در حال پیشرفتهتر شدن هستند.
هرچند هنوز تاریخ انتشار و قیمت مشخصی برای این کنسول میان نسلی اعلام نشده است، اما با توجه به تبلیغات مایکروسافت که همیشه از پروژه اسکورپیو به عنوان قدرتمندترین کنسول ساخته شده در تاریخ یاد کرده است، انتظار نداریم که قیمت ارزانی داشته باشد. این شرکت در مراسم E3 سال گذشته اعلام کرده بود که پروژه اسکورپیو در تعطیلات سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه خواهد شد.
جالب است بدانید که بر اساس صحبتهای آقای اسپنسر، شرکت مایکروسافت میتوانست در سال ۲۰۱۶ نیز یک کنسول قدرتمند (همانند کاری که شرکت سونی با عرضه پلی استیشن ۴ پرو انجام داد) را عرضه کند، اما تصمیم گرفته است تا منتظر بماند تا بتواند تجربه بازیهای ۴K واقعی را با توجه به قدرت محاسبهای ۶ ترافلاپ در ثانیه کنسول، برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.
در دیگر اخبار مربوط به این پروژه، آقای «فرنک اوکانر» (Frank O’Connor)، رییس استودیوی سازنده بازی Halo، اعلام کرده است که هرچند از قطعات نهایی بکار رفته شده در پروژه اسکورپیو اطلاعات دقیقی ندارد، اما مطمئن است که نتیجه کار بسیار شگفت انگیزتر از چیزی خواهد بود که آنها تصور میکنند.