روز گذشته سونی از تاخیر خوردن Marvel’s Iron Man VR و مهمتر از آن بازی Last of Us Part 2 خبر داد، اما دلیل اصلی تاخیر خوردن این دو عنوان چه بوده است؟
دلیل اصلی سونی برای تاخیر این دو بازی به بحران ویروس کرونا باز میگردد که مانع این شده که شرایط عرضه بازی برای همه بازیکنان یکسان باشد. در ابتدا بسیاری تصور کردند که توسعه این دو بازی به خوبی پیش نرفتهاند، اما استودیو ناتی داگ این شایعه را رد کرده است.
ناتی داگ در توییتر بیانیهای منتشر کرده که در آن عنوان کرده که توسعه بازی در مراحل پایانی قرار دارد و در حال رفع کردن باگهای نهایی بازی هستند. مشکل ناتی داگ لجستیک و منابع خارج از کنترل آنها است. از این حرف میتوان برداشت کرد که این توسعه دهنده به کمبود احتمالی در فروشگاهها اشاره داشته باشد و به همین خاطر نمیتواند بازی را به شکل مناسب منتشر کند.
ما میخواهیم که همه توانایی تجربه بازی به طور همزمان داشته باشند. ما تمام توان خود را بر روی این گذاشتهایم که تا بهترین تجربه را برای همه اماده کنیم. از این رو نیاز است تا بازی را تا زمانی که مشکلات لجستیک حل شوند، تاریخ عرضه را عقب ببریم.
در ادامه ناتی داگ توضیح میدهد که این تاخیر طولانی نخواهد بود. اما کمبود نسخههای فیزیکی بازیها در فروشگاهها به یک مشکل تبدیل شدهاند و کپکام برای دو بازی Resident Evil 3 و Final Fantasy 7 Remake با آن برخورد کرده است. تاخیر بازی Last of Us Part 2 میتواند بر روی یک بازی انحصاری دیگر سونی، Ghost of Tsushima، نیز تاثیر بگذارد. به همین خاطر میتوان انتظار داشت که تاریخ عرضه Ghost of Tsushima نیز عقب برده شده است.