هیدکی کامیا به تازگی شایعات عرضه اثر جدید خود، بازی Astral Chain بر روی دیگر پلتفرمها را رد کرد و امید طرفداران را به گِل نشاند.
استودیو PlatinumGames زمانی که در سال ۲۰۱۴ پروسه ساخت بازی Bayonetta 2 را برای کنسول Wii U آغاز کرد، قراردادی انحصاری با شرکت نینتندو به امضا رساند. از آن زمان پروسه ساخت آثاری همچون The Wonderful 101، Bayonetta 3، کمک در ساخت Star Fox Zero و صد البته عنوان تازه عرضه شده بازی Astral Chain را در برنامه داشته است که منتقدین همگی به تعریف و تمجید اثر جدید آنها پرداختند و فروش هفته ابتدایی بازی نیز بسیار خوب بوده است.
از آنجا که این استودیو برای آثار پیشین خود در جهان شناخته شده است، تعداد زیادی از طرفداران علاقه داشتند که اثر جدید آنها نیز برای پلتفرمهای بیشتری در دسترس قرار بگیرد. یکی از این هواداران فرصت کرد تا از هیدکی کامیا در توئیتر بپرسد که آیا بازی Astral Chain برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد یا خیر. کامیا پاسخ داد این تصمیم را ناشر و سرمایهگذار اصلی بازی، نینتندو خواهد گرفت. او خاطرنشان کرد عرضه این بازی برای هر پلتفرم دیگری بغیر از سوئیچ، مانند آن خواهد بود که متروید، ماریو یا زلدا برای پلیاستیشن ۴ عرضه شوند!
خب… خیلی عالی میشه که بازیهایی مثل ماریو، زلدا و متروید برای PS4 هم عرضه بشن. اما در مورد خودم، آیا از پلیاستیشن متنفرم؟… باید بگم من فقط یک سازنده هستم که به تعهدات خودم پایبند هستم و سعی میکنم قراردادم رو کامل کنم. پس نمیدونم، شاید بتونین از ناشر و سرمایهگذارم نینتندو بپرسین که بازی عرضه میشه یا نه.
با وجود آنکه بازی Astral Chain تنها برای کنسول نینتندو سوئیچ عرضه شده، اما به نظر نمیرسد که این قضیه تاثیری بر فروش آن داشته باشد. چرا که به تازگی در خبر دیگری اعلام شد که بازی توانسته در صدر پرفروشترین بازیهای این هفته انگلستان قرار بگیرد و اولین عنوان از استودیو PlatinumGames باشد که به این مهم دست پیدا میکند. به علاوه توانسته چهارمین فروش برتر سازنده را نیز رقم بزند.