این یعنی ممکن بود که طرفداران دو یا سه سال دیگر هم برای تجربهی بازی Borderlands 3 صبر کنند و این انتظار به یک انتظار ده ساله تبدیل شود!
اگر Borderlands: The Pre-Sequel را آخرین نسخهی این سری در نظر بگیریم و Borderlands 2 را که ۷ سال از انتشارش میگذرد در محاسبات قرار ندهیم، طرفداران در همین شرایط هم ۵ سال است که انتظار بازی Borderlands 3 را میکشند، اما ظاهراً اگر موتور این عنوان تغییر نمیکرد باید دو یا سه سال دیگر نیز به انتظار آنها اضافه میشد.
مدیر محصولات آنلاین Borderlands 3 یعنی «اسکات ولاسکز» (Scott Velasquez) در گفتوگو با پلیاستیشن بلاگ از پروسهی توسعهی این عنوان گفته است. به گفتهی وی، Borderlands 2 و Pre-Sequel با مدلی بهبودیافته از موتور Unreal Engine 3 ساخته شدهاند اما برای توسعهی Borderlands 3 موتور به کل تغییر کرده و Unreal Engine 4 مورد استفاده قرار گرفته است. و به لطف این موتور، سازندگان دو یا حتی سه سال از توسعه جلو افتادهاند و توانستهاند بسیار سریعتر این عنوان را به پایان برسانند.
Borderlands 3 با وعدههایی بزرگ و جذاب در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ مصادف با ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ بر روی پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پیسی (بهطور انحصاری زمانی بر روی فروشگاه اپیک گیمز) منتشر خواهد شد.