بر خلاف زمزمههایی که اخیراً به گوش میرسد، استودیوی «رمدی» (Remedy) اعلام کرده که بازی Control دچار افت گرافیکی نشده است.
ماه گذشته از مشخصات سیستم مورد نیاز بازی Control رونمایی شد و مشاهده کردیم که اجرای مطلوب این عنوان به سیستم سنگین و قدرتمندی نیاز است که بیشتر به پشتیبانی از Ray Tracing برمیگردد. با این وجود، بهتازگی مشخصات پایینتری جایگزین مشخصات سنگین گذشته شده و اگرچه در نهایت تغییر آنچنان بزرگی هم صورت نگرفته است، باعث گمانهزنی و شک بسیاری از بازیکنان شده که علت این کار چه میتواند باشد.
حال استودیوی رمدی اعلام کرده که دلیل این کار، افت گرافیکی یا اصطلاحاً دانگرید نبوده است. مدیر ارتباطات این استودیو یعنی «توماس پوها» (Thomas Puha) در فروم ResetERA بهطور ساده و واضح اعلام کرده است که نسخهی پیسی Control «دچار افت گرافیکی نشده است».
با این اوصاف، چه اتفاقی افتاده است که استودیوی رمدی اقدام به تغییر مشخصات اعلام شده برای Control کرده است؟ شاید صرفاً اشتباه کوچکی رخ داده یا رمدی نهایتاً موفق شده است که به بهینهسازی بهتری برسد.
Control که اخیراً پروسهی توسعهی آن به پایان رسید و اصطلاحاً گُلد شد، در ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ مصادف با ۵ شهریور ۱۳۹۸ برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه میگردد.