موفقیت نسخهی اول Dying Light به استودیوی «تکلند» (Techland) برای انجام کارهای خلاقانه و بلندپروازانه با بازی Dying Light 2 اعتماد به نفس بخشیده است.
بازی Dying Light 2 همواره نویدهای بزرگی را داده است و این به اعتماد به نفس استودیوی تکلند برمیگردد که حاصل موفقیت نسخهی اول این عنوان بوده است. طبق پرسش و پاسخی که توسط سایت OnlySP به نوشته در آمده است، استودیوی تکلند در زمان عرضهی Dying Light مطمئن نبود که چشماندازش تا چه حد قابلیت رشد خواهد داشت.
درحالی که Dead Island موفقیتآمیز ظاهر شده بود، تکلند از اینکه دنبالهی معنوی آن یعنی Dying Light هم موفق خواهد شد، اطمینان نداشت. اما پس از اینکه Dying Light به بازار آمد و چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ بازخوردهای بازیکنان و منتقدان موفق ظاهر شد، این استودیو تصمیم گرفت که به چشمانداز خود از بازی Dying Light 2 و ایدههای بزرگی که برای آن دارد، اعتماد کند و با قدرت به جلو برود.
قبل از عرضهی نسخهی اول، خیلی خیلی نگران بودیم که این عنوان چه بازخوردی خواهد داشت. ما تلاش کردیم که چند کار متفاوت انجام دهیم: پارکور در محیطی جهانآزاد که اجازه میدهد از هر چیزی بالا بروید و تمرکز بر روی مبارزات با سلاح سرد و از نزدیک. اینها ایدههای جدیدی در آن زمان بودند که نمیدانستیم چه بازخوردی از سوی بازیکنان دریافت میکنند. اما پس از اینکه این بازی مورد استقبال گرمی قرار گرفت و چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ نمرهی منتقدان یک موفقیت به حساب میآمد، ما اعتماد به نفس به دست آوردیم تا ایدهها و خواستههای خود را دنبال کنیم.
بازی Dying Light 2 در بهار ۲۰۲۰ برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد و ضمناً سازندگان احتمال عرضهی آن برای نینتندو سوئیچ را کاملاً رد نکردهاند، بلکه از اتفاق هیجانانگیزی برای این کنسول در سال جاری خبر دادهاند که هنوز مشخص نیست دقیقاً چه خواهد بود.