در کنفرانس بتسدا در E3 این بار شاهد معرفی نرمافزار Orion بودیم نرمافزاری که به توسعهدهندگان این اجازه را میدهد بازیها را برای استریم بهینهسازی کنند.
در طول کنفرانس خبری بتسدا در E3 2019 این کمپانی از نرمافزار Orion پرده برداشت، نرمافزاری که به توسعهدهندگان این اجازه را میدهد تا بازیهای خود را برای استریم بهینهسازی کنند. تکنولوژی این نرمافزار همچنین میتواند باعث بهبود سرویسهای استریمی روی کنسولهای آینده کمپانیهای مایکروسافت، سونی و همچنین کنسول گوگل استادیا شود.
اگر دوست دارید که خود نرمافزار Orion را امتحان کنید باید به اطلاعتان برسانم که بتسدا اکنون به طرفداران اجازه میدهد بازی Doom را تجربه کنند. تنها کاری که باید بکنید این است که به وبسایت Slayersclub.com بروید و در آن ثبت نام کنید. در هفتههای آینده اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.
شما همچنین میتوانید از نرمافزار Orion برای اجرای بازی Doom بر روی موبایل استفاده کنید. این نرمافزار به صورت ذاتی بدون توجه به این که از چه پلتفرمی برای بازی استفاده میکنید، از رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی میکند. جزئیات دیگری در این باره منتشر نشده است ولی بتسدا اعلام کرد که این نرمافزار از ویژگیهای زیر بهرهمند است:
- فواید بزرگ عملکرد: این نرمافزار که خود توسط انجین بازی طراحی شده است میتواند تاخیر در انتقال اطلاعات را تا ۲۰ درصد کاهش دهد، این نرمافزار همچنین به شما اجازه میدهد پهنای باند خودتان را تا ۴۰ درصد کاهش دهید بدون این که عملکرد بازی دچار اختلال شود.
- تکنولوژی مکمل: خلاقیتهای نرمافزاری Orion به او این اجازه را میدهد تا به صورت یکپارچه با هر بازی، انجین بازی یا سرویسهای ارائهدهنده استریم کار کند. همین موضوع باعث میشود تا برتریهای عملکرد Orion در سیستمهای سختافزاری و سرویسهای ارائهدهنده استریم استفاده شود.
- تجربهای بهتر از استریم برای بازیکنان: بازی که از نرمافزار Orion استفاده میکند عملکردی پر سرعت و تاخیری نامحسوس خواهد داشت که حتی در بازیهای شوتر هم حسش نمیکنید. استفاده کمتر از پهنای باند و در دسترس بودن باعث میشود حتی کسانی که دور از مراکز داده (Data Center) هم زندگی میکنند بتوانند از تجربه استریم لذت ببرند.
- اجرای بینقص و راحتی استفاده برای توسعهدهندگان: کیت توسعه نرمافزار Orion یا Orion SDK به راحتی به هر بازی که بخواهید توسعه داده میشود. این بدان معنی است که توسعهدهندگان میتوانند بهترین تجربه استریم را با کمترین تلاش اضافه برای بازیکنان رقم بزنند.
- قیمت پایینتر و ارائه دسترسی سرویسهای ارائهدهنده استریم به مخاطبان بیشتر: نرمافزار Orion میتواند به سرویسهای ارائهدهنده استریم کمک کند تا مخاطبان بیشتری را با کمترین هزینه و بیشترین حد ارائi خدمات جذب کنند.
E3 یک مراسم رویارویی با مشتری است یعنی در آن کالایی که قرار است به مشتری فروخته شود ارائه میشود به همین دلیل معرفی یک نرمافزار در آن چیز مرسومی نیست و آنها بیشتر در GDC معرفی میشوند، البته این را هم در نظر داشته باشید که E3 یک همایش تجاری است و اگر بازیکنان خدمات بینظیری که این نرمافزار میتواند ارائه کند آشنا شوند، شرکتها مجبور میشوند برای قرار داد بستن با بتسدا صف بکشند. با این حال که هنوز مشخص نیست که بتسدا قصد دارد تا به سایر ناشران و توسعهدهندگان اجازه استفاده از Orion را دهد ولی اگر صنعت استریم رونق بگیرد شاید Orion به اندازه انجینهایی مثل Unreal و Havok محبوب شود. این نرمافزار که قابلیت بهینهسازی و به حداقل رساندن مصرف اینترنت را دارد، میتواند هزینههای توسعهدهندگان و بازیکنان را کاهش دهد.
نظر شما درباره نرمافزار Orion چیست؟ به نظر شما بتسدا چقدر میتواند از فروش اجازه استفاده از این نرمافزار سود کند؟