استودیو Respawn درست قبل از مراسم E3 2019 اطلاعات جدیدی از گیمپلی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order منتشر کرد، این بازی اکشن ادونچر در نوامبر منتشر میشود.
بالاخره EA و Respawn Entertainment از جزئیات گیمپلی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order پرده برداری کردند و به جهانیان نشان دادند که این عنوان اکشن ادونچر چه در چنته دارد. گیمپلی منتشر شده اطلاعاتی درباره این بازی به ما داد که قبلا نمیدانستیم؛ علاوه بر اطلاعاتی که از این گیمپلی جذاب به دست آوردیم بد نیست اشارهای هم به اطلاعات منتشر شده توسط Game Informer داشته باشیم. البته شایان ذکر است که نسخه خلاصهتر این اطلاعات توسط وبسایت ResetEra منتشر شده است.
چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارند ولی فلسفه طراحی مراحل بازی، هنرمندی استودیو Respawn Entertainment را بیش از هر چیز دیگری نمایان میکند. اگر بخواهیم این بازی را به طور صریح و ساده توصیف کنیم باید بگوییم که این بازی یک عنوان Metroidvania (زیرگروهی از ژانر اکشن ادونچر که از ترکیب دو نام Metroid و Castlevania به وجود آمده) یا حداقل بازی است که المانهای این ژانر را دارند. از آنجایی که تیم توسعه دهنده از بازی Metroid Prime به عنوان اثری مشابه الهام گرفتهاند شباهت این دو بازی چیز عجیبی نیست. البته سازندگان عنوان کردند که علاوه بر Metroid Prime از ایدههای بازیهای Dark Souls و Bloodborne هم استفاده کردهاند.
این بدان معنا است که گشت و گذار و کشف اسرار دنیای Star Wars یکی از اصلیترین فاکتورهای این بازی است. در حین جستوجو در دنیای بیرون بازیکنان ممکن است صندوقچههایی پیدا کنند که حاوی هر چیزی، از آیتمهای قدرتمند گرفته تا آپگریدهایی برای حرکتها و قابلیتهای فعلی یا حتی ویژگیهای کاملا جدید باشد. بازیکن حتی احتمال دارد چیزهایی تحت عنوان cosmetics پیدا کند که میتواند از آن برای تغییر ظاهر Cal (پروتاگونیست بازی) BD (ربات همراه Cal) و The Stinger Mantis(سفینه Cal) استفاده کند. شما حتی میتوانید ظاهر لایت سیبرهای خودتان را عوض کنید ولی نمیتوانید رنگ آن را قرمز کنید. این استودیو سعی کرده است تا با حذف waypoint بازیکنان را تشویق کند خودشان دنیای بازی را کشف کنند. با این حال استفاده از نقشه سه بعدی هولوگرافیک برای پیشرفت در بازی ضروری است.
کشتی Cal که The Stinger Mantis نام دارد به نوعی پایگاه اصلی بازیکن است که از آن برای سفر کردن بین سیارهها استفاده میشود. در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order سیارات زیادی وجود دارند که بازیکن میتواند در آنها به گشت و گذار بپردازد با این حال استودیو Respawn Entertainment از اعلام کردن تعداد دقیق این سیارات خودداری کرده است. بازیکنان میتوانند هر وقت که میلشان کشید به هر کدام از سیارات بازگردند و با استفاده از قالبیتها و ویژگیهای جدیدی که به دست آوردهاند پا به حایی که قبلا نمیتوانستند گذارند.
وقتی شما در حال انتقال از یک سیاره به سیاره دیگر هستید بازی وارد کات سین نخواهد شد به جای آن سفر شما در زمان حال اتفاق میافتد که به شما این اجازه را میدهد در سفینه خود بچرخید و با همراهان خود معاشرت کنید. به گفته توسعه دهندگان نسبت سیارات جدید به سیاراتی که در نسخه قبلی بازی Star Wars دیدهایم تقریبا برابر است. هر سیاره، هاب یا پایگاه خود را دارد، جایی که در آن میتوانید استراحت کنید و علاوه بر ذخیره بازی با دیگران گفتوگو کنید و چیزهای جدیدی درباره داستان بازی بیاموزید.
گیمپلی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order همچنین جزئیات زیادی از مکانیک مبارزات بازی ارائه میکند. این بازی درست سیستم مبارزهای مانند بازی Sekiro دارد و مبارازت بر سه محور parry، block و dodge استوار است، البته باید حواستان به نوار سلامتی، استقامت و نیروی Force هم باشد. هنگامی که به طور همزمان از لایت سیبر و نیروی Force استفاده میکنید باید نقطه ضعف دشمنتان را پیدا و او را زمینگیر کنید. BD میتواند پس از کشته شدن دشمنان آنها را اسکن کند و اطلاعات دقیقی درباره آنها به شما بدهد. با این حال که مبارزات بازی بسیار شبیه به بازی Sekiro است با این حال نیازی نیست نگران سخت بودن بازی باشید. به گفته استودیو Respawn این بازی قرار نیست بازیکنان را مجازات کند.
بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) برای ایکس باکس وان، پلیاستیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. به زودی اطلاعات زیادی درباره این بازی منتشر میشوند زیرا این بازی جزوی از کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 است.
نظر شما درباره بازی Star Wars Jedi: Fallen Order چیست؟ آیا این بازی میتواند نظر طرفداران بیشمار فیلمهای جنگ ستارگان را به خود جلب کند؟