استودیوی «گرباکس سافتور» (Gearbox Software) میگوید بازی Borderlands 3 نهتنها ریشههای سری را حفظ کرده بلکه در مسیر امروزهی بازیهای تیراندازی پا گذاشته است.
در ماه مارس و طی رویداد PAX East 2019 بود که استودیوی گرباکس سافتور بازی Borderlands 3 را معرفی کرد. این استودیو سپس یک ماه بعد، از گیمپلی این عنوان رونمایی کرد که همان حس آشنای نسخههای قبلی را با خود به همراه داشت. با این حال، گیمپلی بازی همچنین به عناوین تیراندازی مدرن هم شباهت داشت و صرفاً یک گیمپلی انتقال یافته از نسل قبل نبود. و حال به گفتهی «پائل سیج» (Paul Sage)، کارگردان بازی، تیم سازنده تلاش کرده است که در عین حفظ ریشهی سری، مدرن بودن را فراموش نکند و برای رسیدن به این از عناوین دیگری از جمله Titanfall تأثیر پذیرفته است. وی طی مصاحبه با گیماسپات چنین توضیح داده است:
ما به نقطهای رسیدیم که این حس خوب و مانند یک تیراندازی مدرن بودن را به بازی بیاوریم. و اگرچه صحبت کردن دربارهی آن ساده است و میگویید «تا چه حد سریع میتوانم کنترلر را حرکت دهم؟» یا «آیا وقتی از کنار یک هدف میگذرم صحنه به نوعی آهسته خواهد شد؟». تمامی اینها نیاز به زمان دارند تا به درستی تنظیم شوند برای اینکه مثل یک عنوان تیراندازی مدرن به نظر برسند. پس قطعاً چیزهایی [در این بازی] وجود دارد که میگویم الهام از تقریباً تمامی عناوین تیراندازی به شمار میروند.
یکی از بازیهای مورد علاقهی من که مربوط به سه سال قبل میشود، Titanfall 2 است. من عاشق این بازی هستم. و فکر میکنم گیمپلی تیراندازی آن فوقالعاده است. پس بله، فکر میکنم که از تمامی عناوینی که طرفدارشان هستیم تأثیر پذیرفتهایم، چون همهی ما گیمر هستیم و فکر میکنم این برای کل بازیسازان صدق میکند.
Titanfall 2 را قطعاً میتوان یکی از بهترین بازیهای تیراندازی نسل هشتم دانست که مورد توجه بسیاری قرار گرفت و تأثیرپذیری و استفاده از آن در یک عنوان، نهایتاً به یک تیراندازی عالی منجر میشود.
بازی Borderlands 3 در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ مصادف با ۲۲ شهریور برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پیسی (بهطور انحصاری زمانی بر روی فروشگاه اپیک گیمز) عرضه میگردد.