به نظر میرسد که همکاری استودیوی «گوریلا گیمز» (Guerrilla Games) با استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) عمیقتر و نزدیکتر از آن چیزی است که فکرش را میکردیم.
برای استودیوی گوریلا گیمز ساخت موتور مخصوص خودشان امری ریسکی بود اما نهایتاً نتیجهی مثبتی را در پی داشت. با این موتور نهتنها Killzone Shadow Fall و Horizon: Zero Dawn ساخته شد، بلکه هماکنون نیز عنوان به شدت مورد انتظار هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding به وسیلهی آن (گرچه در فرم تغییریافته) توسعه مییابد.
البته ارتباط کوجیما و استودیوی کوجیما پروداکشنز با گوریلا گیمز عمیقتر از اینها است. در واقع، دلیل اصلی نامگذاری این موتور به Decima به همکاری گوریلا گیمز با کوجیما برمیگردد. به گفتهی کارگردان فنی گوریلا گیمز یعنی «میشیل ون در لو» (Michiel van der Leeuw) طی مصاحبه با TNW، این موتور پیشتر نامی نداشت اما پس از اینکه این تصمیم گرفته شد تا با استودیوی کوجیما پروداکشنز به اشتراک گذاشته شود، گوریلا گیمز نام آن را Decima گذاشت، با توجه به جزیرهی Dejima که مرکزی برای تجارت بین ژاپن و هلند پیش از عصر صنعتی بود. کوجیما پروداکشنز در توکیوی ژاپن و گوریلا گیمز در آمستردام هلند واقع شدهاند.
همانطور که بهتازگی بیشتر از آن آگاه شدیم، به اشتراک گذاری Decima با کوجیما پروداکشنز نشان از رابطه و اعتقاد بالای بین دو استودیو دارد و همچنین پیامی برای خوشآمد کوجیما به خانوادهی سونی به شمار میرود.
در نهایت، Decima نشانهی تخصص و مهارت گریلا گیمز در کارش است و احتمالاً در آینده عناوین فرستپارتی بیشتری از سونی توسط آن ساخته خواهند شد.
همچنین لازم به ذکر هست که بازی Death Stranding بدون تاریخ انتشار مشخصی بهطور انحصاری برای پلیاستیشن ۴ در دست توسعه قرار دارد.