هیدئو کوجیما و تیم او در استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) سخت مشغول ساخت و تولید بازی Death Stranding هستند اما شاید جالب باشد بدانید که همکاری این استودیو با استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) کمک بسیار زیادی به روند توسعه بازی و پیشرفت آنها کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
فکر میکنم همه ما داستان جدایی آقای هیدئو کوجیما از شرکت کونامی (Konami) و پیوستن او به شرکت سونی را میدانیم. هیدئو کوجیما پس از جدایی از شرکت کونامی، با تیم خود، یعنی استودیوی کوجیما پروداکشنز که حالا به یک استودیوی مستقل و غیر وابسته تبدیل شده بود، به شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی پیوست و از آن زمان در حال کار برروی عنوانی جدید به نام Death Stranding است. یکی از شرایط همکاری استودیوی کوجیما پروداکشنز با سونی، امکان استفاده از آنها از موتور استودیوی تحت نظر دیگر سونی، یعنی گوریلا گیمز بوده است. موتور دسیما (Decima Engine) که پیش از این برای ساخت دو عنوان Killzone Shadow Fall و Horizon Zero Dawn استفاده شده بود، حالا در اختیار کوجیما و تیم او قرار گرفته است تا بتوانند از قدرت این موتور پیشرفته استفاده نمایند.
اما همکاری و رابطه بین دو استودیوی کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز، به همین جا ختم نمیشود و به نظر میرسد که این دو تیم به طور جدی و شدید در این مدت با هم همکاری داشتهاند. در مصاحبه جدیدی که با آقای Michiel van der Leeuw، کارگردان فنی استودیوی گوریلا گیمز انجام شده، ایشان در مورد همکاری بین دو استودیو صحبتهای جالبی را ارایه دادهاند و نکات مثبت بسیاری را بازگو کردند. آقای Michiel van der Leeuw توضیح میدهد که همکاری دو استودیوی کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز در این مدت بسیار زیاد بوده است و این دو تیم، در مورد چگونگی به کار گرفتن موتور و روند توسعه، ایدههای مشابهی داشتهاند. او معتقد است که هماهنگی بین آنها از آن چه که پیش از این پیشبینی میشد، بسیار بیشتر و بهتر بوده است. ایشان این گونه توضیح میدهند:
افراد مخترع، مانند ما، تنها دوست ندارند تا چیزهایی را بسازند بلکه ما دوست داریم تا آن را به اشتراک بگذاریم. به اشتراک گذاشتن، شما را قدرتمند تر میکند. بعضی مواقع شما چیزی به غیر از یک تشکر دریافت نمیکنید که این هم عالی است. اما بعضی مواقع شما کسی را پیدا میکنید که در مسیر شما قرار دارد و همین موضوع به شما تمام انرژی خلاقیت را میدهد. در پایان، همه اینها فقط کد است؛ این نوع ذهنیت خالق است که اهمیت دارد.
ما به عنوان یک تابعِ خوبِ سونی، به استودیوی کوجیما پروداکشنز یک موتور دادیم. آنها تمام فناوری خود را از دست داده بودند و این بی ادبی بود اگر موتور را به اشتراک نمیگذاشتیم. اما ما انتظار نداشتیم که با یک استودیو از آن سمتِ دنیا، چنین هماهنگی داشته باشیم. همکاری بسیار زیاد بود.
ما اولویت بندیهای مشابهی داریم. تکرار تا چه اندازه باشد، چگونه کدها را سالم و تمیز نگه داریم، بهره وری در کجا قرار بگیرد، عناصر گیمپلی در چه ترتیبی باید قرار بگیرند. اما در جهات دیگر، ما تفاوتهایی نیز با هم داشتیم. برای مثال، آنها خیلی بیشتر از ما فکر میکنند که فوتورئالیسم (به تصویر کشیدن صحنهها به صورت کاملا واقع گرایانه) در بازی اهمیت دارد.
قطعا مشاهده همکاری سالم و نزدیک بین دو استودیوی کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز، بسیار خوشحال کننده است و قطعا به روند توسعه بازی Death Stranding کمک میکند. قطعا با شنیدن خبرهای مربوط به بازی جدید هیدئو کوجیما، تمام بازیبازان نسبت به آن هیجان زده میشوند و همچنان به دنبال یک تاریخ انتشار دقیق برای بازی هستند. با این حال، به نظر نمیرسد که بازی Death Stranding تا انتهای سال ۲۰۱۹ یا حتی سال ۲۰۲۰ عرضه شود. همچنین به تازگی اعلام شده که کوجیما چند ساعت ابتدایی گیمپلی بازی Death Stranding را برای اعضای استودیوی گوریلا گیمز به نمایش درآورده و آنها با دیدن این نمایش، تحت تاثیر قرار گرفتهاند. بازی Death Stranding هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد اما در آینده به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد.