به تازگی کارگردان بازی Overwatch یعنی آقای جف کاپلان (Jeff Kaplan)، نوید غافلگیری و تغییرات بسیاری زیادی را در این عنوان شوتر اول شخص محبوب داده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
بازی Overwatch در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد و توانست به یک عنوان شوتر چند نفره بسیار محبوب و سرگرم کننده تبدیل شود؛ به طوری که در انتهای سال، جایزه بهترین بازی سال نیز به آن تعلق گرفت. این عنوان از زمان عرضه تا به حال، همواره توسط شرکت بلیزارد و سازندگان آنها پشتیبانی شده تا بازیبازان همواره بتوانند با محتوای جدیدی سرگرم باشند و مشکلاتی که پیش میآید، خیلی سریع برطرف شود. در سالگذشته، تیم بلیزارد قول یک بهروزرسانی بسیار بزرگ را برای بازی Overwatch داد و اعلام کرد که این بهروزرسانی آن قدر بزرگ است که بازیبازان باید یک بار فایل بازی را حذف و دوباره نصب کنند. آن ها همچنین وعده دادند تا تغییراتی بزرگ در تعادل و کارکردهای بازی و هیروها به وجود بیاورند. زمانی که یکی از طرفداران بازی، داخل فرومهای بازی رفته تا درباره بهروزرسانی مذکور و تغییرات آن از سازندگان بپرسد، آقای جف کاپلان اطلاعات مفیدی را در پاسخ به این کاربر منتشر کرد.
زمانی که یکی از کاربران جمله «سازندگان، یک کاری انجام دهید! این بازی در حال مردن است» را نوشت، آقای کاپلان در پاسخ قول داد که به زودی اتفاقات جدیدی رخ خواهد داد و تغییراتی در تعادلها و بالانس ها انجام خواهد شد.
ما در این هفته برروی یک بهروزرسانی بالانس کار کردیم. ما امیدوار هستیم تا این بهروزرسانی را در هفته آینده برروی PTR قرار دهیم. آخرین باری که من این را گفتم، دیر بود و به همه تلنگر وارد شد، بنابراین اگر شرایط تغییر کرد، شوکه نشوید… این اتفاقات اغلب رخ میدهد.
آقای کارگردان در ادامه افزود:
همچنین، یک غافلگیری جالب و کوچک دیگر نیز وجود دارد که در هفته آینده رخ میدهد. هیجان زده هستم! با ۶ هیرویی که برای بازی تایید شده و در حال آماده سازی هستند و تنظیماتی که در آینده روی بازی انجام خواهد شد، ما باور داریم که این شوتر اول شخص محبوبِ شرکت بلیزارد، فاصله زیادی تا «مردن» دارد؛ مخصوصا با وجود موفقیتی که آخرین هیروی بازی، یعنی Ashe به خود دید.
صحبتهای کنونی آقای کاپلان، صحبتهای گذشته او در ماه دسامبر را نیز تایید میکند. او در آن زمان این چنین گفته بود:
ما همچنین هماکنون در حالت تمرکز به سر میبریم و در تلاش هستیم تا کارهای بسیاری را انجام دهیم. بعضی از افراد ما سفر کرده و به تعطیلات شکر گذاری رفتهاند (ما در ایالات متحده هستیم) و از این هفته آرام و کند استفاده میکنیم تا به توسعه دهندگان اجازه دهیم هر برروی هر کاری که میخواهند وقت بگذرانند. نتیجه نهایی بسیار جالب بود. ما مودهای بازی جدید، ویژگیهای جدید و فناوری موتور جدیدی را کشف کردیم. همه این کارها سخت بود اما برخی از این نمونه های اولیه، یک روزی به ویژگیهای حقیقی تبدیل خواهند شد.
با این که جف کاپلان در آن زمان چیزی برای معرفی و ارایه نداشت، اما سرنخهای جالبی میداد که طرفداران بازی Overwatch را هیجان زده میکرد. او هماکنون اشاره میکند که چیزهای سری وجود دارند که من اجازه صحبت در مورد آنها را ندارم. برخی از این موارد را میتوانید در زیر مطالعه نمایید:
- چیزهای سری که من اجازه ندارم در مورد آنها صحبت کنم.
- تعادل هیروها (من فکر میکنم که ما نسبت به چیزهایی که در این فروم گفته میشود، موقعیت بهتری داریم)
- ویژگی های Quality of Life (بهروزرسانیهای رابط کاربری و…)
- طراحی نمونه اولیه و ساخت یک هیرو جدید
- طراحی نمونه اولیه یک مود بازی جدید (انتظار نداشته باشید تا اینها را به زودی مشاهده کنید)
- توسعه ویژگیها
- پشتیبانی از ایونت های در جریان
- چیزهای سری جدید بیشتر که باز هم نمیتوانم در مورد آنها صحبت کنم.
- چیزهای سری که قرار نیست درباره آن ها صحبت کنم.
بازی Overwatch شاید در نگاه اول، یک عنوان ساده و سطحی به نظر برسد اما در واقع، تمام جزئیات و عناصر موجود در آن، معنی خاصی دارند و برای هدف خاصی طراحی شدهاند. سازندگان بازی Overwatch در بلیزارد با ساخت این عنوان یک کار شگفت انگیز انجام دادند و عنوانی را به بازیبازان ارایه کردند که با وجود چند نفره بودناش، کلی داستان و ماجرا برای تعریف کردن دارد (انیمیشنهای کوتاه و کامیک ها) و گیمپلی اعتیاد آور و درگیر کننده آن، هنوز بازیبازان را پس از حدود ۳ سال به خود چسبانده است. با این حال، اگر تیم سازنده بازی و بلیزارد دوست دارند تا این موفقیت ادامه پیدا کند، باید پشتیبانی خود را از بازی Overwatch حفظ کنند یا حتی افزایش دهند. با اطلاعاتی که آقای جف کاپلان، کارگردان بازی منتشر کرده، به نظر میرسد که Overwatch باز هم به دوران اوج خود بازخواهد گشت. بازی Overwatch هماکنون برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانه های شخصی در دسترس قرار دارد.