هرچه به انتهای نسل هشتم نزدیک میشویم، بحثها و شایعات بیشتر و دقیقتری دربارهی سختافزار کنسولهای نسل بعد مطرح میشود و بهتازگی سازندهی Hellpoint نیز نظر خود را در این باره بیان کرده است.
«مارک-آندره یوتراس» (Marc-André Jutras) که از کهنهکاران یوبیسافت و اکتیویژن هست و سابقهی کار بر روی عناوین AAA متعددی را دارد و حال با استودیوی «کریدل گیمز» (Cradle Games) بر روی عنوان نقشآفرینی و علمیتخیلی Hellpoint کار میکند، عقیده دارد که جهش آنچنان بزرگی را در سختافزار کنسولهای نسل بعد نخواهیم دید. وی در گفتوگو با GamingBolt گفته است که کنسولهای نسل بعد دارای رم ۸ تا ۱۲ گیگابایتی خواهند بود از آنجا که رم ۱۶ گیگابایتی بسیار فراتر از مقیاس همهی عناوینی است که میتوانند از آن استفاده کنند.
من فکر نمیکنم که شاهد ۱۶ گیگابایت رم باشیم. در هر صورت بیشتر بازیها از آنقدر رم استفاده نمیکنند. من فکر میکنم که [رم در] نسل بعد احتمالاً بین ۸ و ۱۲ گیگابایت خواهد بود. با این حال، چیزی که خواهید دید مقدار خوبی هستهی سیپییو است. من تعجب نمیکنم اگر سیپییوهای کنسولهای نسل آینده Ryzen 2600 یا چیزی مشابه آن باشد، زیرا واقعاً پایدار، ارزان و دارای مقدار خوبی هسته است.
با این وجود، وی اشاره کرده است که کنسولهای نسل بعد VRAM بسیار قدرتمندی خواهند داشت که کمک میکند به گرافیک ۴K دست پیدا کنند و فضای مموری کلی موجود برای سازندگان را بسیار فراتر از ۸ گیگابایت ارائهشده توسط پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان ببرند.
چیزی که تغییر خواهد کرد این است که تمرکز بیشتری بر روی VRAM خواهد شد که در حال حاضر بزرگترین عامل محدودکننده برای بازیهای ۴K خوب هست، چون فریمبافر ۴K فضای زیادی را اشغال میکند. پس برای یک ۴K بافر به چهار برابر VRAM بیشتر نیاز دارید. من فکر میکنم که در نسل آینده آنقدر فضای اشتراکی رم را مانند پلیاستیشن ۴ مشاهده نخواهید کرد. فکر نمیکنم که شاهد چنین چیزی باشید چون عامل محدودکنندهی بزرگی است. VRAM بیشتری را مشاهده خواهید کرد که برای پشتیبانی از ۴K و ۵K و هرچیز دیگری که روی کار بیاید، به کار خواهد رفت. خب چقدر؟ تعجب نمیکنم اگر پلیاستیشن ۵ دارای ۸ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت VRAM باشد.