مطالب مرتبط

34 دیدگاه

  1. 1

    arashbryan

    این نقد نبود . بیشتر نوشته ای از روی تعصب بود .

    پاسخ
    1. 1.1

      یاشار گروسیان

      تعصب نسبت و در مقابلِ چه چیزی؟
      تمامیِ استدلالها و ادله‌ای که آوردم، از داخلِ خود سریال بوده و نه جای دیگه.

      پاسخ
    2. 1.3

      شرار

      دقیقا با نظر شما موافقم.خیلی استدلالهای شخصی گونه ای بود!!این سریال به طرز باورنکردنی روی من و کسانیکه همراهم سریال رو تماشا کردند،اثر مثبت داشت وبه معنای واقعی کلمه لذت بردیم از دوفصل اول سریال.سریال از همه زاویه های اشاره شده پرقدرت و بدون ایراد بود.

      پاسخ
  2. 2

    reza

    داش من تو با تعصب نگو من ۲ تا فصلو دیدم داستانش چون واقعی جذابه در اصل بخاطر اینه اینطوری میگی این فیلم خیلی شاخ تر از اینا میتونست ساخته بشه و با جرعیات تر همون تور که دوستمون گفته فیلمو یه جور درست کردن که تابلوئه یه جاها ایش ساختگی یا اغراق یا دروغه محظه به نظر من در این فیلم بیشتر مورفیو پنیا گناه کار ترن تا پابلو بگو چکار نکردن همه گناهی کردن تا به پابلو بکنن همشم برای اهداف امریکا در اصل اصلا امریکا چه قلطی تو کلمبیا میکنه سیا DEA و…. خط دادن به سیاسی ها و….

    پاسخ
    1. 2.1

      یاشار گروسیان

      ببنید دوست عزیز، اینکه سریال هدفش خیر باشه یا شر، آمریکا دوستانه باشه یا ضدآمریکایی، در درجه اول مهم نیست. مهم اینه که منِ مخاطب قراره در این سریال با جنبه‌یِ دراماتیک و حسیِ شخصِ محوریِ قصه یعنی «پابلو اسکوبار» آشنا بشم. آیا سریال تونسته اینکارو بکنه؟ قطعا نه. چون مدام به بیرون از خودش و حوادثِ تاریخی اشاره می‌کنه و ما کمتر درونِ این شخصیت می‌ریم یا اصلا نمی‌ریم. سوال اینه که اگر برایِ سریال، فکتهایِ تاریخی مهم‌تر بوده تا جنبه‌هایِ حسی، چرا یک مستند نساخته؟ مشکلِ سریال دقیقا همینه. اگر بخواد حرفِ جدیدی بزنه، اگر بخواد «شخصیتِ درونی» اسکوبار رو به ما بشناسونه، باید سراغِ دراماتیزه کردن و حسی‌تر کردنِ اون می‌رفت. در حالی که سریال فقط رویدادها و واقعه‌ها رو نشون می‌ده، اون هم به کمکِ فکتهایِ بیرون از سریال. اگر سریال ادعا داره که «اسکوبار» از صفر شروع کرد تا به اینجا رسید، نه شروع برایِ ما خیلی مهمه و نه پایان، مهم چگونگیِ طی شدنِ این مسیره. آیا ما طی شدنی در این مسیر می‌بینیم؟ من که تو قسمتهای اول ندیدم. فقط Flash Forward داریم و چند سکانسِ واقعی که فرض کنیم همه‌یِ حرفایِ سریال واقعیه.
      در رابطه با «پنیا» و «مورفی» هم در متن اشاره کردم که خیلی شیک و اتو کشیده تشریف دارن و بعضا تصمیماتشون از موضعِ خودشون نیست بلکه کاملا به سفارشِ کارگردان و نگاهِ آمریکایی‌وارِ اونه.
      بنابراین سریال کار مهمی انجام نداده. در انجام مهم‌ترین کارِ خودش یعنی سر و شکل دادن به «پابلو اسکوبار» ناتوانه. برایِ همین خیلی زود فراموش میشه.
      ممنون از نظرتون و ببخشید اگه سرتون رو درد آوردم 🙂

      پاسخ
      1. 2.1.1

        solichila7

        سلام
        یاشار عزیز میتونم بدونم شما روی چه اصلی درام و شخصیت پردازی این سریالو نقد کردی،اونم نه نقد که تخریب؟
        درام نداره قصه؟ به پیرون پرت میشه؟شخصیت پردازی پابلو ناقصه؟ نتونستی وارد شخصیت اسکوبار بشی چون وارد نشده سریال به اون؟
        به نظر من آدم نباید نقد را مقرضانه و شخصی بنویسه! شخصیت پردازی سریال از اسکوبار و مورفی گرفته تا گاویر و کاریرو عالی بود! تبدیل شدن یک جوان دنبال پول و تفریح به یک وطن پرست و منجی فقرا و بعد از اون تبدیل شدن به یک تشنه ی قدرت و بعد از اون تبدیل شدن به یک قاتل بالفطره به معنای واقعی کلمه در شخصیت پابلو دیده میشه! از چهره و گریم گرفته تا عادات شخصی و مدل راه رفتنو نگاه کردن! قصه ی سریال نارکوس تبدیل یک داستان واقعی به یک سریال تلویزیونی است و باید بنا به دلایلی نظیر بودجه و برقراری ارتباط با مخاطب باید از تصاویر مستند استفاده میشد! شما اگر این سبک فیلم و سریال را دوست نداری لطفا دنبال نکن و از همه مهمتر مگه میشه یه سریال را کامل ندید و نقد کرد؟ شما هم دنباله روی فراستی هستی؟
        وقتی قلم در دست شماست و بازدیدکننده داره مطلبتون باید به دور از تعصب و قرض ورزی مطلب نوشت.
        سپاس

        پاسخ
        1. 2.1.1.1

          یاشار گروسیان

          درود و ممنون بابتِ نظردهیِ شما
          «درام» رویِ اصلِ «حس» شکل می‌گیره، نه دیالوگ و نه تصاویرِ مستند کمکی به حسی شدن نمی‌کنن. فقط ارائه مستندات و فکت‌ها هستن. درست مانند یک کلاسِ درسِ تاریخ. فرقِ بین یک مستندِ خشک و یک درامِ قصه‌گو، همین حسه. هرچند اگر متن رو به دقت مطالعه کرده باشید، اشاره کردم که نقشِ اسکوبار بعضی جاها حس داره.
          من اگه گفتم شخصیتهایی مثل پنیا و مورفی شکل نگرفتند و دچارِ تناقض هستند، برایِ این حرفم از سکانس‌ها و پلاتهایِ داخلِ سریال مثال آوردم، با دلیل و استدلال. وگرنه بدونِ استدلال همینطوری هم میشه گفت «شخصیت پردازی سریال از اسکوبار و مورفی گرفته تا گاویر و کاریرو عالی بود!» عالی بودن رویِ حساب چه چیزی؟ چه مثالی؟ چه استدلالی؟
          من در ابتدا به عنوانِ یک مخاطبِ عامی پایِ یک اثر می‌نشینم، چیزی بیشتر از اون هم نخواهد بود. بنابراین اگر از اثر لذت نبرم، این حقِ من هست که از تماشایِ اون دست بکشم. همانطوری که شما ممکنه از دیدنِ یک فیلم سینمایی لذت نبرید و از میانه اون رو رها کنید. بنابراین چه من و چه شما حتما دلایلی برایِ این کار خواهیم داشت.
          نقدِ یک اثر، علاوه بر استدلال و برهان، منعکس‌کننده‌یِ نظرِ شخصی هم هست. اصلا نقدِ غیرِ شخصی نداریم! ممکنه یک نفرِ دیگه پیدا بشه که نظرش رو این سریال مثبت باشه و شخصی دیگر مثل من منفی. برایِ مثال اگر به سایتِ «متاکرتیک» که خیلی هم منبعِ کاملی نیست مراجعه کنید، اونجا هم عده‌ای نقدِ منفی به این سریال داشتند و به «درام» سریال ایراد وارد کردن. پس نظرات و نقدها حتما شخصی خواهند بود و بر همین اساس متفاوت.
          در پایان اینکه من دنباله‌رویِ شخصِ خاصی نیستم، فقط با عینکِ خودم اثر رو می‌بینیم.
          پوزش اگر کامنتم طولانی شد، سعی کردم تا حدِ امکان جامع و کامل پاسخ داده باشم.
          موفق باشید.

          پاسخ
          1. 2.1.1.1.1

            Frzad

            سلام مرسی از نقد خوبت.اگه منم تا نیمه فصل اول سریالو دیده بودم کاملا باهات موافق بودم.ولی اتفاقی که در ادامه میفته اینه که فیلمنامه تو فصل دوم بسیار منطقی تر پیش میره و استراتژی های ادمای مهم سریال خیلی پخته تر و پیچیده تر میشه و شخصیت پردازی هم خیلی بهتر انجام میشه.کلا فصل اول قابل مقایسه با فصل دوم سریال نیست

            پاسخ
          2. 2.1.1.1.2

            یاشار

            شما دو فصلو کامل ببین کامل به شخصیت اسکوبار پرداخت میشه .کارگردان شاید همه چیزو از ابتدا رو نمیکنه .کارایی ک میکنن و ژستاشون ماله اوایل سریاله کم کم پرداخت و شناخت کافی از سوژه ها وارد سریال میشه .هرچند بنطرم بعمد کمی از حالت سریال و ساخت تیپ واقعی برای کاراکترا فاصله گرفته تا کمی بواقعیت و مستند نزدبک باشه

            پاسخ
        2. 2.1.1.2

          شرار

          کاملا موافقم‌ بهترین سریال بیوگرافی گانگستری درامی که دیدم و از هر جنبه قوی بود البته دو فصل اول.این سریال بالاتر از حدی هست که بشه چنین مقرضانه بهش نقد بیجا وارد کرد

          پاسخ
  3. 3

    saeid

    سلام
    با تشکر از وقتی که گذاشتید و مطالبی که بیان کردید.
    اما من هم مثل سایر دوستان معتقدم که شما بسیار احساسی و از روی تعصب نسبت به این سریال برخورد کردید. البته نه من و نه هیچ کس دیگری منکر ضعف های آشکار سریال نیست اما به نظرات منقدین صاحب نام امریکایی درباره سریال نظری بیندازید تا متوجه بازخورد بالای این سریال بشوید. البته انتقاد حق مسلم شماست وکسی نمیتواند از این بابت از شما خروده بگیرد. شما حق دارید از اثری خوشتان بیاید یا خیر. و این امری است کاملا سلیقه ای .

    زیاده گویی نکنم در کل من سریال نارکوس را جز یکی از بهترین سریال هایی که دیدم ( در میان بیش از ۶۰۰ سریال که مشاهده کردم) می دانم. سریالی بسیار زیبا و قوی و البته انکار نمیکنم که درصد بالایی از علاقه من به این سریال فقط به خاطر شخصیت قدرتمند و داستان زندگی پابلو اسکوبار هست.
    موفق باشید.

    پاسخ
  4. 4

    fonun

    سلام

    ۱- نقد شما منو شصت درصد یادِ نقد های استاد فراستی میندازه. (که من ایشون رو به شدت قبول و دوست دارم).

    ۲- اما نقد شمارو به طور کامل نمی تونم قبول کنم، همونطوری که نقدهای استاد رو به طور کامل قبول نمی کنم.

    ۳- شما تا حدودی درست می گی، اما در بعضی موارد که به قول دوستان احساسی برخورد کردی، می بایست جنبه ی عمومی کار رو در نظر بیگیری. مثلن شما میگی این فیلم رو مخاطب تاثیر نمیزاره پس درام نیست، این سریال چون روی شخصیت نقاد شما با زاویه دیدی که از مخاطب عام فاصله داره تاثیر نذاشته دلیل نمیشه درام نباشه.

    ۴- البته من شخصیت مورفی رو در سریال عقیم می دونم، و درمورد مورفی به شما حق می دم. (به قول استاد): عقیم می دونم یعنی چی؟ یعنی اینکه این (به قول شما) تیپ هم بر اثر انتخاب اشتباه کارگردان از چنین بازیگری، و هم بر اثر اشتباه نویسنده از انتخاب صحنه ها و دیالوگ های این شخصیتِ. به نظر من کرونل کاریو خیییییلی بهتر شکل گرفته، چرا که با مرگش همه ی مخاطبان رو غمگین می کنه. (هرچند که شما تا اون قسمت ندیدی :).

    ۵- اینم درست میگی که قیافه ی پابلو از بازیگر بهتره، اما تاثیرات کارگردان هم روی شخصیت پابلو مشهوده. (منظور ریزه کاری های کارِ).

    ۶- در کل من به شخصه با دیدن این سریال هم با شخصیت اسکوبار حال کردم، هم کرونل کاریو. (تصاویر واقعی هم به شدددددت روم تاثیر گذاشت).

    سپاس

    پاسخ
  5. 5

    shayan

    همه‌ی اینها را بگذارید کنارِ دوربینِ سریال که اکثر مواقع روی دست است. اصولا دوربین روی دست برای شرح رویداد از بیرون است
    جیگر لاقل یک جمله غیر فراستی وار استفاده میکردی

    پاسخ
  6. 6

    mooooorche

    اول اینکه شما 6 قسمت یک فصل سریال رو دیدی و اومدی نقد نوشتی، نشون دهنده اینه که شما کلن دوسداری فقط نقد کنی وگرنه حداقل یه فصلو میدیدی بعد نقد می نوشتی.
    دوم اینکه شما اگه نمیتونی فرهنگ آمریکای جنوبی رو بپذیری خب نشین سریالشون رو ببین، این چیزایی که شما اسمشو میزاری فحشا فرهنگ اوناس، حالا با جنبه ش رو داری و می پذیری و از آثارشون لذت میبری یا نگاه نمی کنی، کل دنیا که نمی تونن خودشون تغییر بدن که تو خوشت بیاد، بشین سریالایی رو ببین که آزارت نده، مثلا کلید اسرار دلنوزان، ژانر اکشن هم دوسداری هوش سیاه.
    سوم اینکه قهرمان پروری که شما ازش دم میزنی وجود نداره اگه سریال رو کامل ودقیق میدیدی توش نکات تاریک کل شخصیت هارو به تصویر کشیده. اینو بقیه دوستان هم می تونن تایید کنن.
    خیلی بده که سعی می کنین با نقد الکی از آثار بزرگ خودتون رو فرهیخته نشون بدید.

    پاسخ
  7. 7

    Mpashayi85@gmail.com

    Khob fagat mishe begi ke che seryali ro taeid mikoni ma berim bbinim?

    پاسخ
  8. 8

    مهاجر

    بزرگوار اگر مطلب نمی نوشتی سنگین تر بودی.
    چی بود این نقدها
    بیشتر اراجیف بود

    پاسخ
  9. 9

    Reza

    اسمت رو به یاد میارم از این به بعد خ استم یه نقدی بخونم اسم نویسندش رو نگاه میکنم تو بودی —– روش چیزی از عیلم و سریال نمیفهمی مگه مجبوری نقد کنی اخه جوجه منتقد دوزاری

    پاسخ
  10. 10

    هادی اسلامی

    هر کی به این فیلم نگاه کنه میفهمه کلا سفارشی و در جهت تخریب پابلو اسکوبار ساخته شده و دو شخصیت آمریکایی سریال بزرگنمایی شدن و به مخاطب القا میکنن که آمریکاییها آدمای خوبی هستن

    پاسخ
    1. 10.1

      محمد

      اگه سریال رو فصل دو دیده باشین متوجه میشین امریکایی هارو بد جلو میده
      همچنین dea ک اجازه داد اون گروه چریکی بیاد و کشتار راه بندازه و خیلی سیاست های کثیف دولتمردان رو نشدن میده!

      پاسخ
  11. 11

    ارمان

    تورو خدا یکی بیاد بگه اینا چی میگن اینایی که فیلم نقدمیکنن.یه سری مزخرف سر هم میکنین که خودتونم نمیفهمین چی به چیه‌.شما یه عده بی خاصیتین که ادعا میکنین خیلی حالیتونه ولی هیچی نیستین تورو خدا یکی از شما منتقدین فیلم برین فیلم بسازین ببینیم چی میشه.من سریال نمیبینم زیاد ولی این فوق العاده بود

    پاسخ
  12. 12

    محمد

    نقد خوبی بود. هر سه تافصل سریالو دیدم. فصل مکزیکم دیدم. این نقدحرف دل منم بود.

    پاسخ
    1. 12.1

      erwin

      فک کنم سریال نبینی بهتره

      پاسخ
  13. 13

    mohammad

    سلام
    نقدتون واقعا ضعیف بود
    توصیه میکنم وارد حوزه نقد نشید.

    پاسخ
  14. 14

    Pablo escobar

    داداش تنم تو گور لرزید این چه نقدی بود لاقل کامل میدیدی یکمم نقد میکردی ن فقط تخریب

    پاسخ
  15. 15

    erwin

    بهتره یه سری به کلمبیا و آمریکای جنوبی بزنی ببینی چه کثافت خانه ای درجریانه مستر جوجه بهترین سریال ساخته شده درمورد مافیای مواد مخدره تا آخرشو ندیدی الکی شایعه سازی نکن بازم میگم بهترین سریال مافیایی فقط نارکوس چون از همه زاویه ها هم آهنگهای متن هم تصویر هم نور هم حال و هوای تاریخی بیست میباشد پس فیلم باز نیستی فیلم رو تخریب نکن در ضمن شما نقد بلد نیستی فقط تخریب بلدی همانند سانسورچیان نامحترم

    پاسخ
  16. 16

    erwin

    راستی یه چیز دیگه خدمتت مستر یاشار عرض کنم تهیه کننده این سریال در فصل دوم به دست سازمان سیا ترور شد تورو خدا دیگه فیلم نقد نکن کلا تو باغ نیستی

    پاسخ
  17. 17

    هامانه

    نقد مضخرف ویا بهتره بگیم خواننده این متن حس میکند نویسنده دشمنی شخصی با سازنده فیلم دارد…من و خیلی های دیگه این سریال رو دیدیم و لذت بردیم..همین

    پاسخ
  18. 18

    اصغر

    دوست عزیز معمولا در همه ه دنیا ماموران مبارزه با مواد مخدر هنگام رویارویی با سردسته ی قاچاقچیان اقدام به قتل انها میکنند و معمولا اعضای اصلی در هنگام خطر تسلیم شدن رو به درگیری ترجیح میدن چون براحتی در دادگاه با ثروت فراوان خود را تبرئه میکنند بخاطره همین برای ماموران کشتن انها خیلی به صرفه تر از اینه که بخواهند باز در جایه دیگه با انها درگیر شده و تلفات بدهند بخاطره همین هزینه یک گلوله رو بصرفه تر میدانند این موضوع در کشوره ما هم صدق میکنند و وقتیکه لیدر سوداگران مرگ به دام میافتند ماموران ناجا یک گلوله به پا و یک گلوله به سره انها شلیک میکنند تا صحنه را به درگیری و کشته شدن لیدر تغییر دهند تا قضیه به دادگاه و وکیل و محاکمه و زندان و هزار تا کاغذ بازی دیگه که معمولا به ازادی لیدر میانجامید ، کشانده نشود نظیر این قضیه رو در مورد چاپو گاوزمن یا ال چاپو میتوانید مشاهده کنید

    پاسخ
  19. 19

    mra

    به نقدتون از شش قسمت اولیه سریال احترام میگذارم و اطمینان دارم اگر تعصبی نباشید با دیدن فصل دوم اهداف نویسنده رو جامع تر متوجه میشید
    نقش خانواده در سریال وقتی براتون نمود پیدا میکنه که فصل دوم رو ببینید
    اساسا فصل اول سریال مقدمه چینی برای فصل دومه و اگر فکر میکنید هدف بزرگ کردن سازمان های امریکایی نظیر سیا و DEA هست باید بگم کاملا در اشتباهید

    پاسخ
  20. 20

    مهسا

    دوست عزیز آقای منتقد
    از سریال خوشت نیامده دیگه حرفی نیست…اما بسیاری از افراد مثل من باهاش شدیداً ارتباط برقرار کردن…. اتفاقا نقطه ضعف‌های که شما روش دست می داری به نظر من نقطه قوتشه…اون هم بعد مستندشه…اگه توی یک فیلم می دیدم که یک نفر یک هواپیما رو به خاطر کشتن یک نفر منفجر می کنه و تازه اون نفر هم سوار نمی شن و ۱۷۰ نفر بیگناه کشته میشن می گفتم خالی بندی ه اما موضوع دقیقا اینه که واقیعت داره و بخشی از تاریخ کشور عجیب کلمبیاست یا ترور کاندید ریاست جمهوری یا مبارزه و جنگ دولت با یه باند خلافکار…اساسا این سریال جالبه چون با اینکه بسیار جالبه واقعی هم هست…و نقطه قوتش در قطعات خبریشه و اینکه در تیتراژ چهره واقعی اسکوبار رو نشون میده…اما شما ظاهراً از این سبک خوشا نمیاد…
    البته صد درصد که ایراداتی داره…فصل اول زیادی سریعه و رشد و قدرت مند شدن اسکوبار بسیار سرسری پرداخته شده که البته می شهریور اینجور توجیه کرد که موضوع سریال نبوده و بیشتر سقوط و مرگ اسکوبار سوژه فیلم بوده…و فصل دوم در عوض یه کم کشداره…لحضات عاشقانه یه کم زیادی و کشداره …و شخصیت های فرعی یه کم تیپ شدن…
    و البته یک ایراد مهم که شما هم گفتی… در بعضی ضمیمه ها مجاب کننده نیست مثلاً اینهمه نفرت دو مامور پلیس از اسکوبار قابل درک نیست یا خوب منتقل نشده … خلاصه اینکه جای آدم خوبا و آدم بدا در خیلی جاها عوض میشه…

    پاسخ
  21. 21

    مهیار

    دوست عزیز آقای منتقد دلنوزان، ژانر اکشن هم دوسداری هوش سیاه.
    سوم اینکه قهرمان پروری که شما ازش دم میزنی وجود نداره اگه سریال رو کامل ودقیق میدیدی توش نکات تاریک کل شخصیت هارو به تصویر کشیده. اینو بقیه دوستان هم می تونن تایید کنن.
    خیلی بده که سعی می کنین با نقد الکی از آثار بزرگ خودتون رو فرهیخته نشون بدید.

    پاسخ
    از سریال خوشت نیامده دیگه حرفی نیست…اما بسیاری از افراد مثل من باهاش شدیداً ارتباط برقرار کردن…. اتفاقا نقطه ضعف‌های که شما روش دست می داری به نظر من نقطه قوتشه…اون هم بعد مستندشه…اگه توی یک فیلم می دیدم که یک نفر یک هواپیما رو به خاطر کشتن یک نفر منفجر می کنه و تازه اون نفر هم سوار نمی شن و ۱۷۰ نفر بیگناه کشته میشن می گفتم خالی بندی ه اما موضوع دقیقا اینه که واقیعت داره و بخشی از تاریخ کشور عجیب کلمبیاست یا ترور کاندید ریاست جمهوری یا مبارزه و جنگ دولت با یه باند خلافکار…اساسا این سریال جالبه چون با اینکه بسیار جالبه واقعی هم هست…و نقطه قوتش در قطعات خبریشه و اینکه در تیتراژ چهره واقعی اسکوبار رو نشون میده…اما شما ظاهراً از این سبک خوشا نمیاد…
    البته صد درصد که ایراداتی داره…فصل اول زیادی سریعه و رشد و قدرت مند شدن اسکوبار بسیار سرسری پرداخته شده که البته می شهریور اینجور توجیه کرد که موضوع سریال نبوده و بیشتر سقوط و مرگ اسکوبار سوژه فیلم بوده…و فصل دوم در عوض یه کم کشداره…لحضات عاشقانه یه کم زیادی و کشداره …و شخصیت های فرعی یه کم تیپ شدن…
    و البته یک ایراد مهم که شما هم گفتی… در بعضی ضمیمه ها مجاب کننده نیست مثلاً اینهمه نفرت دو مامور پلیس از اسکوبار قابل درک نیست یا خوب منتقل نشده … خلاصه اینکه جای آدم خوبا و آدم بدا در خیلی جاها عوض میشه…

    پاسخ
  22. 22

    ماکان

    خب خودت میگی کامل ندیدی دیگه
    کامل دیدی بیا نظرتو بگو
    بعدشم بیشتر نگاهی مفرطانه و متعصبانه به سریال بود
    فصل ۳ سریال افت داشت ولی فصل ۱و ۲ بسیار جذابیت زیادی داشت
    اینکه صحنه‌هایی از واقعیت رو تو سریال میشه دید رو من به شخصه بسیار بسیار دوست داشتم

    پاسخ
  23. 23

    محسن

    دوستان عزیز فیلم خوب ساخته شده و من هم کامل ۲ مرتبه مشاهده کردم. اما تحریف زیاد داره و بنظرم این فیلم در ادامه سیاست کثیف دولت کلمبیا و البته امریکا برای از بین بردن هر نشانه ای از اسکوبار در کلمبیا ساخته شدهه. اسکوبار جنایتکار نبود. او مدافع فقرا بود. سیاست cia آمریکا ضعیف کردن سایر کشورهای امریکای جنوبی بود واسه همین عامل پخش مواد مخدر را حمایت میکرد. ولی اسکوبار با متحد کردن سیستم مواد مخدر و ارسال آن به کشور امریکا باعث معتاد شدن آمریکاییها شد(چون راه دیگه ای نداشت که با یک تیر دو نشون رو زد. اول با مدیریت کوکایین و صادر به آمریکا هم پولدار و قدرتمند شد و هم به نوعی انتقام از امریکا گرفت). این شد که دولت خائن کلمبیا که دست نشانده امریکا بود با رهبری CIA و ارتش کلمبیا و سایر باندهای قاچاقچی باعث سقوط اسکوبار شدن. البته اسکوبار میتونست فرار کنه ولی وقتی خانوادش توسط دولت گروگان گرفته شدن عملا دست از دنیا کشید چون عاشق خانواده بود و میدونست تا نمیره خانوادش ازاد نمیشن. وگرنه او هیچوقت از تلفن استفاده نمیکرد و با اینکه میدونست تلفنش ردیابی میشه اما مدام به خانواده زنگ میزد. نهایتا هم خودش با شلیک گلوگه به گوش سمت راست خودش، خودکشی کرد. واقعا روحش شاد خیلی مرد بود. ولعنت به قدرتهای سیاسی و رسانه ها که در پی خراب کردن شخصیت او هستن. حتی فوتبال کلمبیا از مرگ اسکوبار لطمه خورد و گرنه همه بزرگان معتقدند اگه اسکوبار بود کلمبیا قهرمان جام جهانی ۹۴ می شد

    پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق برای گیم شات محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب گیم شات بدون اجازه‌ی قبلی ممنوع است.