اولین نسخه Death Stranding اثری به شدت تفرقهانگیز بود اما حالا به نظر میرسد دنباله آن یعنی Death Stranding 2 با رفع ایرادات و گسترش ایدههای جاهطلبانه، خود را به عنوان مدعی اصلی بهترین بازی سال ۲۰۲۵ معرفی میکند. این بازی تمام المانهای لازم برای تبدیل شدن به یک شاهکار را در خود جای داده است.
نسخه اول بسیاری را با ریتم آرام و گیمپلی محدود در ساعات ابتدایی ناامید کرد. هیدئو کوجیما با آگاهی از این موضوع، ساختار نسخه دوم را تغییر داده است. او در مقایسه با سری متال گیر سالید توضیح داد که در این نسخه، تجهیزات و وسایل نقلیه خیلی زودتر در اختیار بازیکن قرار میگیرند. این یعنی دیگر خبری از پیادهرویهای طولانی و خستهکننده در ابتدای بازی نخواهد بود.
گیمپلی کاملتر و جذابتر
تغییرات گیمپلی فقط به شروع بازی محدود نمیشود. اکنون طیف وسیعتری از سلاحها مانند شاتگان و نارنجکانداز در دسترس هستند. علاوه بر این، گزینههای مخفیکاری و غیرکشنده نیز بسیار متنوعتر شدهاند. شما میتوانید دشمنان را خلع سلاح کنید یا با ساخت هولوگرام، آنها را بترسانید و از درگیری مستقیم پرهیز کنید.
دنیای بازی نیز بسیار پویاتر از قبل شده است. در حین جابجایی محمولهها، باید با چالشهای محیطی جدیدی مثل زلزله یا طوفانهای گرد و غبار دست و پنجه نرم کنید. چرخه روز و شب نیز لایه جدیدی به استراتژی شما اضافه میکند. این عوامل باعث میشوند هر سفر، تجربهای منحصربهفرد و غیرقابل پیشبینی باشد.
داستانی که از همین حالا ذهن را درگیر میکند
مهمترین جنبهای که Death Stranding 2 را به یک مدعی جدی تبدیل میکند، داستان پیچیده آن است. نسخه اول جهانی پر از معما و مفاهیم عمیق را ارائه کرد و به نظر میرسد دنباله آن این مسیر را با قدرت بیشتری ادامه میدهد. بازگشت شخصیت هیگز و حضور کاراکترهای جدید با بازی ال فانینگ و جرج میلر، سوالات زیادی را از همین حالا در ذهن طرفداران ایجاد کرده است.
کوجیما تایید کرده که داستان بازی را پس از تجربه همهگیری کرونا بازنویسی کرده تا مفاهیم آن عمیقتر شوند. او حتی در میانه تولید، بخشهایی از بازی را تغییر داد چون احساس میکرد بازیکنان بیش از حد از آن رضایت دارند. این وسواس نشان میدهد که با یک روایت چندلایه و غیرمنتظره روبهرو خواهیم بود که مضامین پدرانه در آن نقش پررنگتری ایفا میکنند.
مقیاسی بزرگتر از تمام تصورات
اگر بهبود گیمپلی و داستان مرموز کافی نیست، باید به مقیاس بزرگ بازی اشاره کرد. طبق گزارشها، تجربه ۳۰ ساعت ابتدایی بازی تنها ۴۰ درصد از خط داستانی اصلی را پوشش میدهد. با یک حساب ساده، میتوان نتیجه گرفت که داستان اصلی Death Stranding 2 حدود ۷۵ ساعت به طول خواهد انجامید. این زمان بدون در نظر گرفتن ماموریتهای جانبی است.
این زمان تقریبا دو برابر مدت زمان مورد نیاز برای اتمام نسخه اول است. به نظر میرسد استودیو کوجیما پروداکشنز با ترکیب یک روایت فلسفی، گیمپلی بهبودیافته و دنیایی عظیم، نه تنها انتظارات را برآورده میکند، بلکه اثری فراتر از تصور ارائه خواهد داد.