همانطور که در جریان هستید، کارگردان بازی The Last Of Us مدتی قبل از سمت خود استعفا داده و استودیوی ناتیداگ را ترک کرد. او اکنون در مصاحبهای دلیل این تصمیم را بازگو کرده است.
پس از انتشار بازی The Last Of Us در سال ۲۰۱۳، «بروس استارلی» (Bruce Straley) و «نیل دراکمن» (Neil Druckmann) که به ترتیب وظیفه کارگردانی و کارگردان هنری آن عنوان را بر عهده داشتند، با سرعت زیادی به چهرههای برتر استودیوی ناتیداگ تبدیل شدند. آنها در ادامه بر روی بازی Uncharted 4 کار کردند که به یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن ۴ تبدیل شد و محبوبیت این ۲ بازیساز به عنوان همکاران موفق بیش از پیش افزایش پیدا کرد، اما استارلی پس از انتشار قسمت چهارم مجموعه آنچارتد، ناتیداگ را بدون ارائه توضیحات خاصی ترک کرد و باعث غافلگیری بسیاری از طرفداران برند پلی استیشن شد.
حال او در پادکست جدیدی از سایت کوتاکو در مورد جدا شدن از استودیوی ناتیداگ صحبت کرده و دلیل این تصمیم را فشار کاری زیاد و استرس بالایی اعلام کرده است که در زمان ساخت بازی Uncharted 4 متحمل شده بود. این اولین بار در تاریخ استودیو به شمار میرفت که یک کار اجباری (ساخت قسمت چهارم این مجموعه در مدت زمان مشخص شده) به تیم سپرده شده بود و آنها فشار کاری زیادی را تحمل کردند. تا قبل از این، همه پروژههای ناتیداگ در داخل خود استودیو کلید خورده و کارمندان با علاقه قلبی برای موفق شدن آن اثر تلاش میکردند.
استارلی گفت:
زمانی که خبر ساخت Uncharted 4 به ما اعلام شد، من میدانستم که همانند قسمتهای اول و دوم این مجموعه و یا بازی The Last Of Us نمیتوانم به علایق خود بپردازم و ایدههای خود را در آن پرورش دهم، چرا که بین علاقه شخصی و چیزی که شرکت میخواهد تفاوت وجود دارد.
لازم به ذکر بوده که استارلی و دراکمن بازه زمانی نسبتا کمی برای تکمیل پروژه Uncharted 4 در اختیار داشتند و همین موضوع، اصلیترین دلیل وارد شدن فشار اضافه به کارکنان استودیو بوده است. آنها تنها ۲ سال برای تکمیل قسمت چهارم از ۰ تا ۱۰۰ در اختیار داشتند که نسبت به ۴ سال دوره تولید بازی The Last Of Us واقعا زمان کم و محدودی محسوب میشود.
او گفت:
ما مجبور بودیم که چیزی برای طرفداران داشته باشیم و آن را سریع آماده کنیم. من تنها به خاطر تیم سازنده وظیفه کارگردانی آن بازی را برعهده گرفتم نه به خاطر علایق خودم. ۲ سال برای ساخت آن هیولا واقعا زمان کمی بوده و سختترین پروژهای بود که در طول دوران کاری خود، بر روی آن کار کردهام.
استارلی در ادامه صحبتهایش به این موضوع اشاره کرد که رفتن او از استودیوی ناتیداگ اصلا ربطی به خود استودیو یل سیاستهای شرکت سونی نداشته و او فقط برای استراحت دادن به خود تصمیم گرفته است تا از سمت خود استعفا دهد. او گفت:
تصمیم من اصلا ربطی به ناتیداگ یا بازیها ندارد بلکه خودم به شخصه احساس کردم که دیگر وقتش رسیده که استراحت کرده و کمی از این فضا دوری کنم.
ناگفته نماند که بروس استارلی هنوز برنامههای آینده خود را با رسانهها در میان نگذاشته، اما اعتراف کرده است که برای کار کردن بر روی پروژههای جدید هیجان دارد و هنوز هم دوست دارد بر روی ساخت بازیها و خلق محتوا در این زمینه کار کند. این در حالی است که دراکمن همچنان در ناتیداگ به کار خود ادامه داده و در حال تکمیل کردن قسمت دوم بازی The Last Of Us است.
1 دیدگاه
golden
وای که چقدر خوبه ناتیداگ
برای تک تک اعضاش آرزوی موفقیت می کنم، با د لست، آنچارتد 4، لاست لگاسی و… چه لحظات شیرینی برامون رقم زدن