رویداد بزرگ TGC 2018 امروز در سالن همایشهای صدا و سیما در تهران در حال برگزاری است و در یک پنل مشخص، در مورد رابطه بین آرت دایرکشن و فناوری بحث میشود.
آقای علی کیانی در کنفرانس خبری بخش هنر، در مورد رابطه بین آرت دایرکشن و فناوری صحبت میکند. ایشان در همان ابتدا از نقش فناوریهای جدید و امروزی در بخش آرت و هنر در بازیهای ویدیویی صحبت میکنند.
آقای کیانی توضیح میدهد که طرحان هنری بازیها، باید از فناوریهای جدید استفاده نمایند. به عنوان مثال، به فناوری AR یا واقعیت افزوده و اهمیت آن صحبت میشود. ایشان توضیح میدهد که با پیشرفت فوق العاده فناوری سخت افزار در بازار و جهان امروز و سرعت سرسام آور آن، طراحان هنری نباید تمام تمرکز خود را برروی این سرعت پیشرفت بی نظیر بگذارد. ایشان شرکت دیزنی را مثال میزند که با توسعه فناوری انیمیشن سه بعدی، بسیار افت کرد و خود را به این فناوری باخت.
آقای کیانی در یک جمله جالب توضیح میدهد که برخی از مفاهیم باید شناخته شود تا کارگردانان هنری بتوانند به مخاطبان برسند. ایشان اشاره میکند که یک طراح هنری باید سلیقه و علایق خود را کنار بگذارد و تماما به سلایق و تمایلات بازیبازان و مخاطبان توجه کند و نسبت به آن ها به طراحی دست بزند.
آقای کیانی اشاره میکند که وظیفه اصلی یک کارگردان هنری یا آرت دایرکتور، زیبا کردن و زیبا سازی یک کانسپت است و باید مانند یک روانشناس عمل کند. یک طراح هنری باید تمام دیتاها و اطلاعات را به چشم و گوش مخاطب برساند و شبیه سازی این کار، با کمک فناوریهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بسیار راحت تر و بهتر انجام میشود؛ البته اگر به درستی انجام شود. این شبیه سازی باید به بهترین و زیباترین حالت ممکن توسط طراح یا کارگردان هنری پیاده سازی شود.
آقای کیانی توضیح میدهد که افکار قدیمی و اشتباه باعث میشود تا بسیاری از افراد با استعداد و توانا نتواند به بازار کار و طراحی وارد شود و آن چیزی که در ذهن و عمق وجود خود دارد را یه خوبی پیاده کند. ایشان توضیح میدهد که دو نوع تفکر وجود دارد که میتوان به آنالوگ یا دیجیتال تقسیمشان کرد. در تفکر آنالوگ همه چیز از ابتدا و نوبتی پردازش میشود اما در تفکر دیجیتال، همه اطلاعات در ذهن به صورت موازی پردازش میشوند.