اخبار و جزئیات تازهای از بازی Metro: Exodus منتشر شده است که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
بازی Metro: Exodus نمایش خیره کنندهای را از خود در طی همایش سالانه E3 برای مایکروسافت به ارمغان آورد؛ با این حال از آن زمان تا به حال تقریباً آرام و ساکت بوده است و اخبار آنچنانی از بازی منتشر نشده است. همین این موضوعات به لطف مجله Game Informer دستخوش تغییر شده، به این دلیل که بازی Metro: Exodus بر روی جلد آخرین شماره منتشر شده مجله قرار گرفته است و به نظر میرسد که این سری که پیش از این به عنوان یک بازی خاص و کالت در بین طرفدارن خاصش شناخته میشد، حال قصد دارد تا نظر سایر عوام را نیز به خود جلب کند. با توجه به جزئیات جدیدی از که از این عنوان منتشر شده است، به نظر میرسد که سازندگان، اهداف بسیار وسیعتری را برای این بازی و البته آینده این سری در نظر گرفتهاند. این نسخه با توجه به این ماموریتش، دنیای بسیار بزرگتری را نیز نسبت به نسخههای قبلی برای ارائه آماده کرده است. البته بازی Metro: Exodus از یک ستینگ جهان آزاد برای دنیای خود استفاده نمیکند، بلکه دنیای بازی بیشتر شبیه به نقاط باز محیطی است که بازیکنان میتوانند پیش از رفتن به محیط بعدی، در آن نقاط به اکتشاف و گشت و گذار بپردازند. هر بخش از بازی حدود دو کیلومتر مربع وسعت داشته و هر بخش نیز نمایانگر یکی از فصلهای سال است.
همانطور که پیش تر اشاره شد، بازی Metro: Exodus دارای ساختاری خطی است که توسط قطب نمای مکانیکی شما و قطاری به نام Aurora به سایر نقاط بازی متصل است. Aurora برای سفر به نقاط مختلف بازی ضروری بوده زیرا بازیکنان در طول سالی که بازی در طی آن جریان دارد، در نقاط مختلفی از دنیا سفر میکنند و زمانی هم که از یک ناحیه بازی عبور کنید، دیگر توانایی بازگشت به آن را ندارید. با این حال در این نواحی آزادی عمل تا حد زیادی وجود دارد و بازیکن توانایی استفاده از وسایل نقلیه را دارد تا به سرعت به مقصد خود برسد. بازی Metro: Exodus همچنین دارای سیاست جالب گلوله به جای پول است که بازیکنان را مجبور میکند تا برای خرید لوازم مورد نیاز خود، از گلوله های باارزش خود مایه بگذارند.
سیستم ارتقا و تقویت اسلحهها نیز خیلی تمیز و کلاسیک طراحی شده که حس و حال واقعی بودن را در این محیط بزرگ به بازیکن القا میکند. بازیکنان باید برای ارتقای بخشهای مختلف اسلحه خود، دست به پیدا کردن بخشهایی از اسلحههای دیگر بزنند. برای اینکه این سیستم بسیار جالب را بیشتر بشناسید، به عنوان مثال میتوان به این مورد اشاره کرد که اگر در حین سفرتان به اسلحهای برخوردید که قدرت تخریب بالایی نداشت، ولی یک دوربین بسیار قوی بر روی آن سوار بود، شما میتوانید دوربین را از اسلحه جدا کرده و بر روی سلاح خود سوار کنید. این سیستم قابلیت بسیار مفیدی است برای بازیکنان تا بتوانند حس تعامل با محیط و ابزار و وسایل موجود در آن را به خود درک کنند و از آنها بهره ببرند. حملات غیر مرگبار از دیگر المانهایی است که به بازی اضافه شده تا بازیکنان هاردکور که به دنبال یک چالش جداگانه میگردند نیز بتوانند بدون کشتن کسی تا سختترین نقاط بازی پیش بروند.
بازی Metro: Exodus تاریخ عرضه مشخصی ندارد، ولی انتظار میرود که تا اواخر امسال برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پیسی منتشر شود.
2 دیدگاه
Diba
اصلا از این بازی خوشم نیومد حتی نسخه قبلیشم بازی نکردم
Max
فازت چیه 😐
نوب تر از اونی سری مترو بفهمی!