«کوری بارلاگ» (Cory Barlog)، کارگردان بازی God of War جدید، ایده دوربین بدون توقف را برای بازی Tomb Raider 2013 به استودیوی «کریستال داینامیکس» (Crystal Dynamics) پیشتهاد داده بود که آنها این پیشنهاد را رد کردند.
اگر در جریان اخبار بازی God of War باشید، میدانید که استودیوی سانتا مونیکا و شرکت سونی امید بسیار زیادی به موفقیت این عنوان اکشن دارند و تغییرات بیشماری را هم در آن اعمال کردهاند که اکثر این تغییرات مثبت بودهاند. God of War دنباله قسمت سوم این مجموعه که در سال ۲۰۱۰ برای کنسول نسل قبلی پلیاستیشن ۳ منتشر شد به شمار میرود و یکی از بزرگترین تغییرات جدید آن، زاویه دوربین آزاد و بدون توقف آن است. به این صورت که در اکثر صحنههای بازی شاهد قطع شدن و یا عوض شدن زاویه دوربین نیستیم و اینگونه به نظر میرسد که از ابتدا تا انتهای این بازی در یک برداشت ساخته شده است.
جالب است بدانید که این ایده برای اولین بار توسط کوری بارلاگ در استودیوی کریستال داینامیکس مطرح شد. قضیه از این قرار است که بارلاگ در اواسط ساخت قسمت سوم بازی God of War از استودیوی سانتا مونیکا به کریستال داینامیکس کوچ کرد و در آن جا بر روی ریبوت بازی Tomb Raider مشغول به کار شد. او در این باره میگوید:
من قصد داشتم تا دوربین بدون توقف را در بازی Tomb Raide اجرا کنم، اما همه اعضای استودیوی کریستال داینامیکس مخالف این قضیه بودند و آن را یک دیوانگی کامل طلقی میکردند. همین عکسالعمل آنها باعث شد که به بازگشت به استودیوی قبلی (سانتا مونیکا) فکر کنم. من به آنها گفتم که فکر نمیکنم این جا بهترین مکان برای من باشد. من با سونی تماس گرفتم و متوجه شدم که آنها برای ساخت God of War جدید نیاز به افراد بیشتری دارند. سونی و استودیوی سانتا مونیکا از ایدههای من حمایت میکردند و ایمان زیادی به من داشتند. البته نهایی کردن این ایده چندان هم ساده نبود و من باید ذهنیت خودم را برای تک تک اعضای استودیو توضیح میدادم. حتی در آخر بحث نیز بسیاری از افراد قانع نشده بودند. در نهایت، این یک ماه آخر که اعضا وقت استراحت بیشتری داشتند و فقط بر روی رفع باگها تمرکز میکردند، با انجام دادن بازی God of War به دفتر من میآمدند و میگفتند که حالا این ایده دوربین بدون توقف را درک میکنند و خوشحال هستند که بازی را به این شکل ساختهایم.
بازی God of War در تاریخ ۲۰ آپریل ۲۰۱۸ (۳۱ فروردین ۱۳۹۷) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد.
1 دیدگاه
ahmad-black
نمیشه از حق گذشت توم ریدر 2013 هم بازی تر و تمیز و دوست داشتنی بود، ولی هیچی سانتامونیکا و گاد آو وار نمیشه برای من یکی