در E3 2016 مایکروسافت تائید کرد که بازی تیراندازی انحصاری خانواده اکسباکس برای هردو کنسول وان و رایانههای شخصی منتشر میشود. حال استودیو سازنده یعنی کوالیشن در مورد تجربهای که بازی ازنظر جلوههای گرافیکی به ما ارائه میدهد و از تفاوت این دو نسخه درزمینهٔ مذکور صحبت کردهاست.
در مصاحبهای با اپیک گیمز در حواشی همایش E3، کارگردان فنی استودیو، مایک رینر، در مورد مزیتهای موتور بازیسازی Unreal Engine 4 گفت. او توضیح داد:
یکی از مزیتهای بزرگی که با «آنریل انجین۴» (Unreal Engine 4) داریم این است که چند پلتفرم را به هم متصل میکند. پس ما بازی را بر روی ویندوز تست میکنیم و بر روی اکسباکس وان اجرا میکنیم و هردو را در کنار هم در یکزمان داریم.
او در ادامه گفت که کوالیشن میخواهد بهترین تجربه گیمینگ رایانههای شخصی را برای کاربران آن به ارمغان آورد. هدف استودیو بهترین سختافزارهای موجود هستند اما بازی همچنان باکیفیت خوبی بر روی سختافزارهای ضعیفتر اجرا میشود. او میگوید که بازی بر روی کنسول اکس باکس وان مثل یک نمایش گرافیکی خواهد بود. رینر در مورد «دایرکس ۱۲» (DirectX 12) و تأثیر آن بر روی دو نسخهای که بازی بر روی آنها منتشر میشود گفت و همینطور اعلام کرد که هدف نسخه رایانههای شخصی ۴K و اکس باکس وان رزولوشن ۱۰۸۰p است:
این [DirectX 12] چندین لایه بین پردازشهای نرمافزار و سختافزار گرافیکی را از بین میبرد و واقعاً به ما این امکان را میدهد تا جلوهها را بهتر و مطلوبترین عملکرد را دریافت کنیم و وقتی آن را به رایانههای شخصی انتقال میدهیم، میتوانیم فریم ریت را بیشتر کنیم و بازی را ازنظر گرافیکی به حداکثر ممکن برسانیم. مسئلهای که وجود دارد این است که Gears of War 4 را بهطور کامل بر روی رزولوشن ۴K ساختهایم. پس بر روی ویندوز ۱۰، اگر سختافزارتان بتواند از آن پشتیبانی کند بستههای بسیار باکیفیتی از بافتهای پر جزئیات دریافت میکند. شما با یک تجربه ۴K فوقالعاده همراه خواهید بود و در اکس باکس وان همبازی بر روی رزولوشن ۱۰۸۰p به بهترین شکل بهینهشده است.
Gears of War 4 در تاریخ ۱۱ اکتبر امسال (۲۰ مهر ۱۳۹۵) بهعنوان یک بازی Play Anywhere (سیستم مایکروسافت که با آن اگر بازی را برای اکس باکس وان بگیرید، نسخه رایانههای شخصی بهطور رایگان به شما تعلق میگیرد و برعکس) در دسترس خواهد بود.