به گزارش The Hollywood Reporter، «جان فرانسیس دالی» (John Francis Daley) و «جاناتان گولداستاین» (Jonathan Goldstein) در حال مذاکره برای کارگردانی فیلم Flashpoint هستند.
فیلم Flashpoint در ابتدا قرار بود به کارگردانی «ست گراهام-اسمیت» (Seth Grahame-Smith) ساخته شود ولی تقریبا یک سال بعد و در سال ۲۰۱۶، به خاطر چیزی که «اختلاف نظر بین کارگردان و مدیران برادران وارنر» نامیده شد، گراهام-اسمیت از پروژه کنارهگیری کرد. پس از ست گراهام-اسمیت، کمپانی برادران وارنر، با «ریک فوموییوا» (Rick Famuyiwa) به توافق رسیدند که البته این توافق هم زیاد برجا نماند و فوموییوا هم باز به خاطر «اختلاف نظر» با مدیران این کمپانی، از پروژه کنارهگیری کرد. پس از این اتفاق بود که برادران وارنر «جابی هَرولد» (Joby Harold) را استخدام کردند تا فیلمنامه فیلم Flashpoint را به طور کامل بازنویسی کند. پس از این بازنویسی، در مقطعی حتی از کارگردان بزرگی مانند «رابرت زمکیس» (Robert Zemekis، سازنده سهگانه Back To The Future و فیلم Forrest Gump و چندین و چند اثر شاخص دیگر) هم برای کارگردانی فیلم Flashpoint نام برده میشد که البته خیلی زود این موضوع منتفی شد. به جز زمکیس، برخی رسانهها ادعا میکردند که برادران وارنر، «بن افلک» (Ben Affleck) را برای کارگردانی این فیلم در نظر گرفته است که این موضوع هم به جایی نرسید.
اما پس از این مسیر طولانی، به نظر میرسد بالاخره فیلم Flashpoint کارگردان (یا بهتر بگوییم، «کارگردانان») خودش را پیدا کرده است. حداقل روی کاغذ، انتخاب جان فرانسیس دالی و جاناتان گولداستاین به عنوان کارگردان این فیلم، به نظر منطقی میرسد. دالی و گولداستاین تاکنون فیلمنامههای زیادی نوشتهاند که اکثر آنها هم در ژانر کمدی طبقه میشود. به عنوان مثال، فیلمنامه Spider-Man: Homecoming که از آثار شاخص دنیای سینمایی رقیب DC یعنی Marvel است، کار همین دو نفر است. فیلم کمدی Horrible Bosses هم از دیگر آثار شاخصی است که به نویسندگی این دو ساخته شده است. مطمئنا تجربهای که دالی و گولداستاین از این دو فیلم و مخصوصا فیلم Spider-Man: Homecoming کسب کردهاند میتواند در ساخت فیلم Flashpoint به کارشان آید چرا که «بری آلن» (Barry Allen) یا همان فلش، درست مانند «پیتر پارکر» (Peter Parker) یا همان اسپایدرمن، ابرقهرمانی شوخ طبع است و داستانهایش هم به نسبت سایر ابرقهرمانان، به اصطلاح، فضای روشنتری دارد. اما سوالی که به وجود میآید این است که آیا دالی و گولداستاین میتوانند از پس کارگردانی یک فیلم آن هم یک بلاکباستر برآیند یا خیر که برای جواب این سوال تنها کاری که میتوان کرد، صبر کردن است. البته فیلم Flashpoint اولین تجربه کارگردانی این دو نیست و آنها پیش از این، کارگردانی فیلم کمدی و نسبتا موفق Vacation را هم برعهده داشتهاند. ضمن اینکه فیلم Game Night که همین امسال اکران میشود، هم دیگر تجربه کارگردانی مهم دالی و گولداستاین است.
اما خود کلمه Flashpoint به یکی از مهمترین اتفاقات کل دنیای کامیکبوکی DC اشاره دارد. اگر بخواهیم بدون اسپویل از واقعه Flashpoint پردهبرداری کنیم، باید بگوییم که بری آلن بنا به دلایلی که گفتنش باعث اسپویل میشود، با سرعت بسیار بالایی که دارد، به گذشته سفر میکند و یکی از مهمترین اتفاقات زندگی خودش را تغییر میدهد. این تغییر، باعث ایجاد سلسله اتفاقاتی میشود که تمام دنیای DC و ابرقهرمانان این دنیا را تحت الشعاع قرار میدهد و درواقع باعث به وجود آمدن یک دنیای کاملا جدید میشود که در آن هرچیزی ممکن است. به عنوان مثال در دنیایی که پس از Flashpoint ساخته میشود، بتمن قهرمان نیست و شخصیتی شرور است! اگر خیلی خوشبینانه بخواهیم به این فیلم نگاه کنیم، شاید فیلم Flashpoint به طور کامل مسیر دنیای سینمایی DC را تغییر بدهد و این دنیای سینمایی را کمی به استانداردهایی که دنیای سینمایی Marvel تعریف کرده است، نزدیکتر کند تا بلکه دنیای سینمایی DC هم بتواند به عنوان یک دنیای ابرقهرمانی، بالاخره نظر مثبت منتقدان و یا حداقل بینندگان عادی را به خود جلب کند. باید ببینیم آیا مدیران کمپانی برادران وارنر و همینطور مدیران DC میتوانند از تمام پتانسیلهای واقعه Flashpoint استفاده کنند یا خیر.
از زمان اکران فیلم Flashpoint هنوز اطلاعی در دسترس نیست ولی گفته میشود این فیلم در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. دنیای سینمایی DC تا سال ۲۰۲۰ حداقل ۳ فیلم را به اکران خواهد رساند. فیلم Aquaman که قرار است همین امسال پخش شود و دو فیلم Shazam و Wonder Woman 2 هم در سال ۲۰۱۹ اکران خواهند شد.
1 دیدگاه
Vikings
کامه نمودنو کامل تو خودش جا داده این سری فیلم