بازی Detroit: Become Human تقریبا دو ماه دیگر منتشر میشود و به نظر میرسد که استودیو فرانسوی کوانتیک دریم توانسته است موفق به خلق اثری شود که نه تنها از لحاظ داستانی عالی است، بلکه از لحاظ بصری نیزی حرفی برای گفتن باقی نخواهد گذاشت.
تاکنون اطلاعات از مشخصات فنی بازی در میان گذاشته نشده بود ولی امروز اعلام شده که بازی Detroit: Become Human بر روی پلیاستیشین ۴ استاندارد با ۳۰ فریم برثانیه و وضوح تصویر ۱۰۸۰p اجرا میشود و روشنایی حجمی (روشی است که اجازه میدهد به صحنههای رندر شده روشنایی اضافه کنید) بهره میبرد و از تلویزیونهای HDR پشتیبانی میکند. از طرف دیگر این عنوان بر روی پلیاستیشن ۴ پرو بازهم با ۳۰ فریم بر ثانیه ولی این بار با وضوح تصویر ۴K اجرا خواهد شد، از روشنایی حجمی بهره میبرد و از تلویزیونهای HDR پشتیبانی میکند.
اکنون به سراغ تصاویر میرویم و آنها در دستهها مختلف همراه با اطلاعات فنی در اختیار شما قرار خواهیم داد. اولین دسته از عکسها یک سری تصاویر هنری بسیار زیبا هستند که محیط بازی را نشان میدهند.
استودیو کوانتیک دریم برای Detroit: Become Human دست به خلق یک تکنولوژی جدید زده و موتور سه بعدی بازی از رندرهای پیش فرض، آنتی آنالایزینگ موقت، رندرهای فیزیکی، رندر شخصتها و جلوههای مختلف پتیبانی میکند. در زیر میتوانید تصاویر زندر شده را تماشا کنید:
تصاویر زیر نحوه استفاده از این تکنولوژی برای مو و آیینه را نشان میدهد.
بازی از آنتی آنالایزینگ موقت استفاده میکند ولی توسعه دهندگان مجبور بودند برای اجسام بر روی یک تکنولوژی جدید کار کنند. آنتی آنالایزینگ موقت گاهی اوقات کافی نیست و به همین دلیل وانتیک دریم از فیلتر توزیع عملکرد معمولی نیز استفاده کرده است تا بارش باران را واضح تر نشان دهد.
در اینجا همین موضوع با محیط و صورت شخصیتها نشان داده شده است.
تصاویر زیر تفاوت حالتهایی را نشان میدهد که SSAO روشن و خاموش باشد.
تصاویر زیر نیز تفاوت این را نشان میدهند که روشنایی حجمی چه تاثیری دارد.
آخرین دسته از تصاویر نیز مربوط به روشنایی مخصوصی است که استودیو از نمای نزدیک استفاده میکند و تاثیر آن بر روی صورت شخصیتها و سایهها را نشان میدهد.
این بازی علاوهبر داشتن گرافیک بسیار بالا، به موضوعات بسیار حساس و مهم نظیر مقابله انسان و ماشین، آگاهی و هوشیاری در مقابل واکنش اولیه و ابتدایی، درستی و نادرستی میپردازد و اینگونه توانسته است به خوبی توجه بازیکنان را به خود جلب کند. نکته جالبی درباره بازی Detroit: Become Human این است که حدود ۵۱۳ شخصیت دارد.
در این عنوان سه شخصیت قابل بازی وجود دارند: کارا، مارکوس و کانر که به ترتیب یک اندروید (انسان مصنوعی) تازه فرار کرده، رهبر اندرویدها و شخصی که وظیفه دارد اندرویدهای سرکش را تعقیب و دستگیر کند، هستند. بازی دارای سه شخصیت قابل بازی است که هرکدام داستان خاص و جداگانه خود را دارند و این تصمیمات کوچیک و بزرگ شما هستند که داستان را شکل میدهند، چون Detroit: Become همه چیز به تصمیمات شما خلاصه میشود.
2 دیدگاه
newbee
واقعا سونی بازیایی داره که نمیشه براشون هایپ نبود
fighter
امیدوارم اینا سه خط داستانی مختلف نباشه و شخصیتا تو یه نقطه به هم برسن
از بین اینا کانر و کارا رو بیشتر دوس دارم