شرکت اکتیویژن در مصاحبه اخیری اعلام کرده است که به خوبی از میزان محبوبیت حالت بتل رویال آگاه بوده و ممکن است به زودی این حالت را در بازیهای خود اجرا کند.
موفقیت بازیهایی مانند PUBG و Fortnite باعث شدهاند که شرکت اکتیویژن به عنوان یکی از بزرگترین ناشران دنیای بازیهای ویدیویی نیز به حالت بتل رویال علاقهمند شود. یکی از سخنگویان این شرکت در مصاحبهای اعلام کرد که اکتیویژن نبض بازار را دنبال میکند و از موفقیت حالت بتل رویال در بخش آنلاین اطلاع دارد. با توجه به این موضوع، بعید نیست که اکتیویژن در آینده این حالت را به بازیهای جدید خود از جمله Call of Duty: Black Ops 4 اضافه کند.
شاید با خود فکر کنید که شرکتهای بزرگ نباید خود را درگیر موفقیت بازیهای مستقل و کوچک بکنند، اما در حقیقت یکی از مواردی که به رشد روز افزون این شرکتها کمک میکند، پیدا کردن نبض بازار و استفاده از آن است. به عنوان مثال چندی پیش شرکت «تیک-تو» (Take-Two) نیز به موفقیت بازیهای PUBG و Fortnite اشاره کرد و گفت که دیدن چنین بازیهای کوچکی که به سرعت در قلب بازیکنان جای میگیرند بسیار خوشحال کننده است، اما هدف آنها از همان ابتدا این بوده که استودیوهای تحت پوشش خود (راکاستار و تیک ۲) را به جای دنبال کردن یک جریان تازه، به سمت پرورش و اجرای ایدههای اورجینال سوق دهند.
بدون شک کسی نمیتواند محبوبیت و تاثیر بازی PUBG بر روی صنعت بازیهای ویدیویی را نادیده بگیرد، با وجود حالت بتل رویال و همچنین موفقیت بازیهایی که از این حالت پشتیبانی میکنند، دیدن آینده بازیهای آنلاین و عکسالعمل شرکتهای بزرگ در مقابل این پدیده جالب خواهد بود.
در اخبار دیگر مربوط به اکتیویژن، این شرکت تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Black Ops 4 را ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۰ مهر ۱۳۹۷) اعلام کرد. لازم به ذکر بوده که این قسمت دقیقا یک ماه زودتر از تاریخ انتشار قسمت قبل (در بازه زمانی مشابه) انتشار مییابد و هرچند اکتیویژن دلیل خاصی را برای این کار اعلام نکرده، اما میدانیم که انتشار بازی Red Dead Redemption 2 در همان ماه در این انتخاب بیتاثیر نبوده است.