اخیرا کارگردان و مسئول بخش طراحی بازی Call of Duty 2018 از سختیها و مشکلات موجود در روند ساخت و توسعه بازی جدید خود و دیگر بازیهای این صنعت سخن به میان آورده است.
در حالی که ما تاکنون اسم کامل بازی Call of Duty 2018 هم نمیدانیم، اما در مورد چند موضوع از این بازی مطمئن هستیم که یکی از آنها ساخته شدن بازی به دست استودیو تری-آرک و دیگری برنامه ریزی شده برای انتشار در اواخر سال میلادی است. اما این موارد بیشتر به بدیهیات نزدیک است تا به نکات جدید.
در همین بین آقای «دیوید واندرهار» (David Vonderhaar) کارگردان و طراح ارشد استودیو تری-آرک که از سال ۱۹۹۶ تا کنون در اینجا کار میکند و در حال حاضر مشغول کار بر روی بازی Call of Duty 2018 است، درباره مشقتهای ساخت آن سخنانی را به زبان آورد.
آقای واندرها در ابتدا از سابقه طولانی خود در بحث طراحی سخن گفت و اضافه کرد که فعالیت در این نوع قسمتها باعث افزایش صبوری و متانت سازندگان میشود که آن هم به دلیل طولانی بودن روند کار است. او پس از این به صحبت درباره بازی Call of Duty 2018 پرداخت که در نوع خود جالب هستند. البته همانطور که انتظار میرفت او از افشای اطلاعات بازی طفره میرفت ولی با این حال اذعان کرد که بازی Call of Duty 2018 بهترین کار آنها در میان خیل عظیم بازیهای تولیدی این استودیو بوده است.
همانطور که میدانید و در ابتدای کار نیز گفته شد، بازی Call of Duty 2018 هنوز نام رسمی و تاریخ عرضه رسمی را از سوی سازندگان و ناشر خود دریافت نکرده است ولی بر طبق تجربه، کماکان ماه نوامبر ماه عرضه و ادامه داستان سری Black Ops، از مسخصههای محرز این بازی هستند.