بازی Avowed در حال تبدیل شدن به یکی از عناوین جذاب دنیای نقشآفرینی است که توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است. اما برخلاف آنچه که بسیاری از بازیکنان از یک بازی جهان باز انتظار دارند، استودیوی Obsidian اخیرا تایید کرده که Avowed یک تجربه کاملا جهان باز نخواهد بود. در این مقاله، به بررسی دلایل این انتخاب و چگونگی تاثیر آن بر تجربه بازی خواهیم پرداخت.
در مصاحبهای که اخیرا با تعدادی از توسعهدهندگان استودیوی Obsidian منتشر شد، برتو ریتگر، کری پاتل و کیت دلارهاید از ویژگیهای ساختاری بازی صحبت کردند. به گفته این توسعهدهندگان، بازی به جای یک نقشه وسیع و باز، به چندین منطقه متراکم و تقسیمشده محدود خواهد بود. این تصمیم عمدتا به این دلیل گرفته شده که تیم توسعه میخواهد بازیکنان تجربهای بهتر و قابل کنترلتر داشته باشند.
بر اساس صحبتهای ریتگر، Avowed به عنوان یک بازی RPG جاهطلبانه طراحی شده است، اما از ساختار جهان باز که در بسیاری از بازیهای دیگر شاهد آن هستیم، فاصله دارد. این تصمیم به بازی اجازه میدهد تا تمرکز بیشتری روی محتوای داستانی و گیمپلی انتخابی داشته باشد، که باعث میشود تجربهای منحصر به فرد و شخصی برای هر بازیکن فراهم شود.
کیفیت و عمق در تجربه بازی، یکی از نکات کلیدی است که توسعهدهندگان به آن اشاره کردهاند. دلارهاید، طراح روایی بازی، توضیح داد که در بازیهای جهان باز، پیگیری مسیر پیشرفت بازیکنان میتواند پیچیده باشد. در نتیجه، این تقسیمبندی به توسعهدهندگان این امکان را میدهد که همیشه بدانند بازیکن در کدام بخش از بازی است و به چه ماموریتهایی پرداخته است. این انتخاب باعث میشود تا حتی اگر بازیکنان برخی از ماموریتهای فرعی را انجام ندهند، همچنان احساس نکنند که از هسته اصلی داستان جدا شدهاند.
به نظر میرسد که این ساختار به توسعهدهندگان کمک خواهد کرد تا یک تجربه جهانباز منسجمتری را ارائه دهند، حتی اگر نقشه بازی به طور کامل به صورت باز نباشد. این تصمیم میتواند به نفع بازی باشد چرا که بازیهای جهانباز اغلب با مشکلاتی نظیر از دست دادن مسیر اصلی یا پراکندگی در پیشرفت روبهرو میشوند.
در نهایت، Avowed با انتخاب این ساختار، بیشتر به دنبال ارائه تجربهای متمرکز و دقیق است که بازیکنان بتوانند بدون گم شدن در دنیای وسیع، از جزئیات و روایتهای آن لذت ببرند.