به گفته کری پاتل (Carrie Patel) — کارگردان بازی Avowed — در مصاحبهای با کانال یوتیوب MinnMax اعلام شد که دشواری دشمنان در این بازی نقشآفرینی براساس سطح (Level) بازیکن تنظیم نمیشود. به این ترتیب، هر دشمن سختی از پیش تعریف شدهای خواهد داشت.
این رویکرد به معنای آن است که در اوایل بازی امکان دارد بازیکن با دشمنانی روبرو شود که مقاومت زیادی دارند و شکست دادن آنها در مقطع اولیه غیرممکن یا دشوار به نظر برسد. بازیکنان به جای اصرار بر مقابله با این دشمنان، باید به اکتشاف در محیط و کسب تجهیزات بهتر و افزایش قدرت کاراکتر خود فکر کنند و در زمانی مناسب با آنها روبرو شوند.
چنین رویکردی قبلا در بازیهای معروفی مانند Elden Ring هم دیده شده است. در این عنوان، سختی دشمنان ثابت و این بازیکن است که با بهدست آوردن تجهیزات و افزایش مهارتهای خود بر این چالشها غلبه میکند. این در مقابل بازیهایی مانند Skyrim یا Diablo 4 قرار میگیرد که سختی دشمنان را بر اساس سطح و مهارت بازیکن تنظیم میکنند.
علاوه بر این، کری پاتل تأیید کرد که Avowed دارای حالات متنوع گرافیکی برای کنسولهای ایکسباکس خواهد بود.
این بازی در تاریخ ۱۸ فوریه مصادف با ۳۰ بهمن برای کنسولهای Xbox Series X/S و رایانههای شخصی عرضه میشود. نقدها و نمرات این بازی از تاریخ ۱۳ فوریه (مصادف با ۲۵ بهمن) همزمان با دسترسی نسخه Premium منتشر خواهد شد.